ArneH Skrevet 25. november 2022 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Dama er på utkikk etter en skikkelig varm dunpose til vinterbruk. Noen som har tips til en god dunpose? Hun er 165 cm høy, og jeg er redd ekstremposene fra feks Helsport blir for lange. Jeg har Svalbard x-trem, men tror den blir for romslig og lang for henne, og dermed kald (eller blir de ikke det?). De kortere posene jeg har funnet mangler litt på komforttemperaturen (hun er en av de som fryser lett). Setter pris på tips 🙂 Endret 25. november 2022 av ArneH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 25. november 2022 Del Skrevet 25. november 2022 ArneH skrev (55 minutter siden): De kortere posene jeg har funnet mangler litt på komforttemperaturen (hun er en av de som fryser lett). Setter pris på tips 🙂 Hvilke komforttemperatur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Krankman Skrevet 25. november 2022 Del Skrevet 25. november 2022 Mtp at Svalbard X-Trem er grisevarm tror jeg sikkert den holder for henne. Dunposer er dessuten gode til å omslutte kroppen, særlig med så bra loft som Svalbard X-Trem har. Jeg har hatt den selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskepadde Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Cumulus Excuistic får du tilpasset i størrelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneH Skrevet 26. november 2022 Forfatter Del Skrevet 26. november 2022 Marius Engelsen skrev (19 timer siden): Hvilke komforttemperatur? Egentlig så høy som mulig. Hun har en pose med en komforttemperatur på rundt -20, og den kan bli litt kald for henne, til tross for exped + bamse underlag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneH Skrevet 26. november 2022 Forfatter Del Skrevet 26. november 2022 Ok, kanskje Svalbard vil fungere likevel. Den Cumulusposen så fin ut, men litt hissigere pris enn Svalbard. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskepadde Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Du kan jo bruke syntetisk overpose på den -20 posen hun alt har. Apex quilt fra Gramexpert for eksempel? Holder og fukten ute. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
varmtvann Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Frysen dame her. Min erfaring (etter tips fra andre her på forumet) er at toposesystem holder meg varmere enn en pose. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
squidman Skrevet 1. januar 2023 Del Skrevet 1. januar 2023 Kjøpte på salg Mountain Equipment Glacier Expedition til rundt 5500, grei kjøp hvis de er på salg. De sier god til -40 men det tviler jeg på, andedun. Rimeligste expedisjonspose som finnes. Sikkert helt bra til -25 da. Svær men mye lettere enn tilsvarende syntetposer. Ellers må man mye opp i pris, typisk mellom 10-14k laken. Finnes bare i regular og long lengder da. Ikke brukt enda, har ikke vært kald nok de siste 5 år. Men virker overbevisende. Hadde ikke råd til Western Mountaineering Bison eller tilsvarende ekstrem poser da jeg kjøpte. Mountain Equipment Glacier 1000 er det broren som har, var ikke imponert over den til kalde netter. Men grei nok til muligens -15. Jeg legger alltid 5-10 grader på toppen av comfort temperaturen, eller regner med comfort er noe mellom EN comfort og neste. Ekstrem poser opplyser ikke EN temperaturer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.