+Marius Engelsen Skrevet 20. oktober 2022 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) Jeg bruker i dag en Grivel Duetto son toppturhjelm (sertifisert for ski og klatring). Med sine 200 gram har denne vert helt super å ha med. Jeg hadde ett stygt fall på en kort og enkel topptur i fjor, jeg ladet på hodet og var egentlig heldig at det ikke ble nakkebrudd, jeg kjenner det enda (bruk alltid hjelm!). Så jeg har vurdert å oppgradere til MIPS hjelm selv om vekten må øke en god del. Hva er beste valg i dag? Er det Sweet Ascender Mips? Lav vekt og lavt volum er en stor fordel. Også viktig at den er god å gå med og at man kan velge om man vil ha lue/hette under eller ikke. Endret 20. oktober 2022 av Marius Engelsen Siter
+Marius Engelsen Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter Skrevet 20. oktober 2022 Edit: Markedsføringen sier ihvertfall at mips beskytter bedre. Mens andre påstår at hjelmen vil rotere uansett, så det er liten forskjell i praksis. Min tanke blir da at med lue/hette under har man «innebygget» mips i systemet, og det vil ikke utgjøre noen særlig forskjell med mips eller ikke. Tanker om det? Siter
Omnilite Skrevet 20. oktober 2022 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har Smith Vantage MIPS, bra lufting som kan stenges, Boa stramming i nakken. Den har et slags "honeycomb" innermateriale i koroyd og ikke "isopor". Vet ikke om den er best, men det er den beste jeg har.. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.