uteturen Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg er på flyttefot for tiden og i den sammenheng må alt utstyr pakkes og sorteres siden alt har vært lagret litt her og litt der. I den forbindelse begynte jeg å fundere på nye løsninger til sortering og oppbevaring. Finnes det noen god måte å både ha godt system og samtidig være treplefing og nysgjerrig? Har hatt soveposer og underlag liggende løst i store kasser til nå, men tenker kanskje oppheng på neste sted. Når det skal sies så er jeg en utstyrshai av rang, så vi snakker mengder og volum av en anselig størrelse. Hvordan gjør dere andre dette? Bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogens Stønn Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 uteturen skrev (3 timer siden): Hvordan gjør dere andre dette? Bilder? Mye sånn, men det er nok ikke dette systemet du er på jakt etter. Kan ikke anbefales på det varmeste. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 Til soveposene har jeg sydd poser sv gamle laken. Hadde jeg hatt plass skulle liggeunderlag og soveposer hengt i ett hengeskap. Ellers er skuffeseksjoner fra ikea, trådkurver og plastkasser mye brukt. Plastkasser med lokk brukes mye i garasjen for å unngå støvete utstyr når jeg jobber i garasjen. I plastkasser med lokk må utstyret være helt tørt før det legges nedi. jeg borrer ofte luftehull og legger nedi en silica gel pose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Båtstæsj og litt ymse turting (reimer, snorer, pakkeposer og andre ting som brukes til 😉ekspedisoner😉) Hylle for telt og køye, tarp etc. Tur og trimmeklær på venstre side. Bretting er oppskrytt. Alt av tur og trimmeklær, pluss båter. Storsekken, også på soverommet. Tursekker til dagsturer. Bokser til ymse ting som brukes i det daglige. Noen står fast, men bytter mellom sykkel og ski. Jeg lar luer, lys/refleks, vanter f.eks stå framme hele tiden siden det er plass. Spise og drikke på tur. Eneste som er i boden er sykkel/ski- stæsj avhengig av hva som er off-season. (I sykkelsesong er mekkebod på verandaen.. system i skapet der) Jeg er så priviligert at jeg bor alene, så ingen har mulighet til å føkke opp. Endret 24. november 2022 av DenGladeVandrer 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogens Stønn Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 DenGladeVandrer skrev (40 minutter siden): Båtstæsj i gjennomsiktig, ved siden av, sprutrekk, vest, dekkbag. I boksene litt ymse turting (reimer, snorer, pakkeposer og andre ting som brukes til ekspedisoner) Hylle for telt og køye, tarp. Tur og trimmeklær på venstre side. Bretting er oppskrytt. Alt av tur og trimmeklær, pluss båter. Storsekkene. (70 og 100 l.) Tursekker til dagturer. Bokser til ymse ting som brukes i det daglige. Noen står fast, men bytter mellom sykkel og ski. Jeg lar luer og vanter f.eks stå framme hele tiden siden det er plass. Spise og drikke på tur. Eneste som er i boden er sykler med stæsj/ski med stæsj avhengig av hva som er off-season. Jizzes! 😮 Like ryddig som hos svigermor jo! Misunnelig! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 Skogens Stønn skrev (7 timer siden): Jizzes! 😮 Like ryddig som hos svigermor jo! Misunnelig! Ett av mine opprør mot foreldra i barndom/tenårene... rydding og struktur.... henger fortsatt igjen😊 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian V. Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 En ting jeg har begynt med, siden jeg har litt lite plass, er å pakke sekkene i hverandre. Jeg pakker to andre sekker oppi min største sekk som tar mest volum, en Fjällräven Kajka 85l. Der får jeg plass til en Fjällräven Abisko Friluft 45l og en STS Hydraulic Dry Pack 90l. Dette er sekker jeg ikke bruker annet enn vår,sommer og høst, så da er det greit å lagre det slik. Når de to mindre sekkene er pakket i Kajka'en, strammes reimer osv for krympe volumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogens Stønn Skrevet 24. november 2022 Del Skrevet 24. november 2022 Kristian V. skrev (6 minutter siden): En ting jeg har begynt med, siden jeg har litt lite plass, er å pakke sekkene i hverandre. Jeg pakker to andre sekker oppi min største sekk som tar mest volum, en Fjällräven Kajka 85l. Der får jeg plass til en Fjällräven Abisko Friluft 45l og en STS Hydraulic Dry Pack 90l. Dette er sekker jeg ikke bruker annet enn vår,sommer og høst, så da er det greit å lagre det slik. Når de to mindre sekkene er pakket i Kajka'en, strammes reimer osv for krympe volumet En ryggsekk-matrjosjka! Jeg har brukt den metoden jeg også, og så fant jeg en svær bag i kottet med plass til et antall ryggsekker, 5-6 stykker minst (aner egentlig ikke hvor mange sekker jeg har 😁) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Sånn har jeg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.