Gå til innhold
  • Bli medlem

Korrektur -- Rondane


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Driver å vever ut bilder fra en sommer før jeg var på Rondane første gang i mitt liv, det er sikkert noen her som kan hjelpe meg med å si om jeg har fått navna rett her,

bildet er er tatt ved varden på Storsølnkletten i Alvdal:

http://www.krovoll.net/Solnkletten/slides/P12a.htm

Rondane skal vel være greie å få navn på, men jeg skulle hatt navn på knattene i forhgrunnen også?

Dette er et håpløst uskarpt bilde fra Knutshø på Dovre, mot Rondane, du vet vel navnene på alt dette også?

http://www.krovoll.net/Knutsho/Nordre/slides/P9.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ditt første bilde, tatt fra Storsølnkletten i Alvdal, har du truffet blink med alle toppene i Rondane så vidt jeg ser. Fjellet i forgrunnen derimot, er bare nesten rett. :arrow: Det vi ser midt i bildet ditt foran, er Skjellåkinna (1706). Sørtoppen (1696) er det flate platået som løper ut mot venstre. Helt i venstre kant av bildet ser vi litt av Gravskardhøgda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tråkket litt rundt i det området der. :roll:

Enig med Nils når det gjelder bilde 1.

Bilde 2 viser fra venstre Høgronden (flott, spiss topp), Austre Midtrondten (litt "kantete" topp"), Vestre Midtronden (noe rundere) og så Digerronden i ett med det svære Rondslottet bak rett til høyre for midten av bildet. I høyre bildekant har du fått med en del av det langstrakte Styggehøin-massivet sør for Dørålsæter.

Forøvrig nydelige bilder fra Store Sølnkletten. Kunne ønske det var juni og jeg var på vandretur i Alvdal Vestfjell. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.