Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjørerute til Eidsbugarden


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Hva er kjappeste kjørerute til Tyin fra nord (Trondheim) om vinteren når både Sognefjellet og Valdresflya er stengt? Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den veien er vinteråpen og relativt grei å kjøre, eirich?

Vi kjørte den veien en del på 80-tallet før Mjøsbrua kom, og kjørte den like herlig om vinteren som om sommeren. Veien går litt opp og ned over noen åser, men var helt fin å kjøre dengang. Er du heldig, er den oppgradert siden da. :oops:

Hva med veien som går sør for Ormtjernkampen nasjonalpark, og nord for Spåtind. Kan den tenkes å være vinteråpen?

I NAF veibok fra 2004 er denne veien merket vinterstengt Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre veien du tenker på er vel den som går gjennom Gausdal Vestfjell? Den er vinterstengt, og jevnt over et mareritt på sommerstid også. Da pga bobiler, traktorer og mye annet snusk på en nokså smal og rusten grusvei. Sier seg selv at det blir sirup.

Veien over Torpaåsen er helt kurant. Litt berg- og dalbane, men normal riksveistandard. Eller Europavei-standard, om man begynner å sammenligne med E16 noen steder her i Valdres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for info! Jeg er litt usikker her jeg, hvor tar denne veien av fra Mjøsa? Vet dere hva denne veien heter? Driver å ser på Norgesglasset og NAF, men jeg klarer faktisk ikke å finne det helt ut.... :oops::)

Er det riksvei 250 som tar av like sør for Lillehammer mot Dokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.