znkr Skrevet 29. desember 2023 Del Skrevet 29. desember 2023 23 minutes ago, Sig Man said: Jeg kjøpte meg crispi futura xp på braasport her om dagen, ikke fått prøvd de enda (skal ut en tur i kveld). men de virker veldig like svartisen, men med stivere såle. Kult! Hvordan opplever du at de er i størrelse? Måtte du endre sammenlignet med hva du vanligvis bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sig Man Skrevet 29. desember 2023 Del Skrevet 29. desember 2023 Var en trykkleif der, mente stetind, ikke Svartisen. Jeg bruker samme størrelse som vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
znkr Skrevet 1. januar Del Skrevet 1. januar (endret) On 12/29/2023 at 7:21 PM, Sig Man said: Var en trykkleif der, mente stetind, ikke Svartisen. Jeg bruker samme størrelse som vanlig Prøvde Futura XP nylig i en butikk som hadde et stk utstillingspar tilgjengelig i min størrelse. Kjente med en gang at de var meget komfortable! Gjelder bare å smøre seg med tålmodighet til black friday kjøpet endelig kan sendes fra nettbutikken... 😕 Endret 1. januar av znkr 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
znkr Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar Har fått testet Futura XP på et par turer nå og på min fot så er det virkelig en annen komfort vs Free. Meget fornøyd! De selges forøvrig til en gunstig pris her https://en.aventurenordique.com/crispi-futura-xp.html og de har mange størrelser inne. Ca 4100 NOK etter moms og Postens fortollingsgebyr. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langen Skrevet 23. januar Del Skrevet 23. januar Jeg har fått meg noen få og små turer med Lundhags Abisku Expedition. Prøvde også et par ikke-Expedition, men de var så trange over vristen at jeg faktisk ikke kom nedi… Ikke akkurat små og nette, men digg med fleksibiliteten man får ved å snøre dem for gåing (lavt/løst) eller nedkjøring (høyt/stramt). Høy komfort, og gode og varme. 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar (endret) Det virker som om Rottefella endelig etter noen år har funnet ut at Xplore holder seg godt nok til å satse litt på det Nå med diverse reklamekampanjer og muligheter til å leie/prøve ut. https://rottefella.com/nb_NO/xplore-prov-norge Hvis Braasport har mulighet til å låne/leie ut et par Åsnes Falketind 62 Xplore med Alfa Free får jeg endelig prøvd komboen jeg har drømt litt om uten å kaste masse penger på det først. Endret 24. januar av sneakyowl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
znkr Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar 9 hours ago, langen said: Jeg har fått meg noen få og små turer med Lundhags Abisku Expedition. Prøvde også et par ikke-Expedition, men de var så trange over vristen at jeg faktisk ikke kom nedi… Ikke akkurat små og nette, men digg med fleksibiliteten man får ved å snøre dem for gåing (lavt/løst) eller nedkjøring (høyt/stramt). Høy komfort, og gode og varme. 👍 Abisku Expedition ser også ut som et veldig bra valg! Den har en egen ull-liner innersko? Og da heller ikke Gore-Tex og puster muligens litt mer...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langen Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar znkr skrev (1 time siden): Abisku Expedition ser også ut som et veldig bra valg! Den har en egen ull-liner innersko? Og da heller ikke Gore-Tex og puster muligens litt mer...? Egen innersko i ull ja. Innerskoen synes jeg er vanskelig å sette inn i støvelen uten at den krøller seg, feks hvis man vil varme/tørke dem i soveposen. Mulig jeg bare må øve mer 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sig Man Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar langen skrev (På 24.1.2024 den 0.06): Jeg har fått meg noen få og små turer med Lundhags Abisku Expedition. Prøvde også et par ikke-Expedition, men de var så trange over vristen at jeg faktisk ikke kom nedi… Ikke akkurat små og nette, men digg med fleksibiliteten man får ved å snøre dem for gåing (lavt/løst) eller nedkjøring (høyt/stramt). Høy komfort, og gode og varme. 👍 Leser jeg innlegget ditt rett at expedition er høyrer over vristen enn ikke-expedition? Jeg har sistnevte, og egentlig ganske fornøyd, bortsett fra at de er litt for lave over vristen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langen Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar (endret) Sig Man skrev (26 minutter siden): Leser jeg innlegget ditt rett at expedition er høyrer over vristen enn ikke-expedition? Jeg har sistnevte, og egentlig ganske fornøyd, bortsett fra at de er litt for lave over vristen.. Jeg synes det ja. Jeg strevde skikkelig med å få foten nedi ikke-Exp støvelen. Har sett samme ting nevnt andre steder også.. Exp er i min bok også trange å komme nedi, men altså bedre enn ikke-Exp. Endret 29. januar av langen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kastensland Skrevet 26. mars Forfatter Del Skrevet 26. mars (endret) Hei alle. Noen som har fått testet Crispi futura xp GTX ? +/-? Testet skoene i butikken. Fikk et godt første inntrykk. Har brukt svartisen bc i mange år, aldri hatt noen problem med disse. Litt skeptisk til levetid på borelås løsning. K.A Endret 26. mars av Kastensland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rokkitan Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) Vi nærmer oss vinter igjen og det kommer kanskje noen nye modeller, samt flere som får erfaring med de forskjellige skomodellene og kan kommentere når noen lurer. Her er en oversikt fra Rottefella som viser alle sko til Xplore: https://rottefella.com/no/info/xplore-partnere I tillegg ser det ut som Alfa Outback nå også kommer til Xplore, ikke bare i begrenset opplag som i fjor til Piteraq: https://www.fjellforum.no/topic/54916-alfa-outback-aps-vs-alfa-outback-aps-20/#comment-547019 Kommentarer på Xplore-binding og -system kan vi kanskje holde i den andre tråden, hvor det også nevnes muligheten for smøring av pinnene i skoene. Jeg har ikke gjort det på mine ennå, men det kan hende det er lurt nå og nødvendig etter hvert: https://www.fjellforum.no/topic/54116-ny-skibinding-rottefella-xplore/?page=4#comment-541251 Jeg har hatt Alfa Skaget siden desember 2021 og er veldig fornøyde med dem, både på turskøyter, Fischer E109 og Åsnes Ousland, samt Falketind 62 på løst underlag. Kona kjøpte Skaget våren 2023 fordi Alfa Alaska 75'ene hennes var blitt for små, og er også veldig fornøyd med både sko og bindinger. Alfa har endret litt på snøringen på siste års modell av Skaget, så de er mer lik Alaska. Jeg kjøpte også et par brukte Alfa Free i januar i år, og har brukt de på noen turer, blant annet opp og ned Storhornet på Oppdal med Åsnes Falketind på ganske hard snø. Skoene er tettsittende, lette og stødige, samt enkle og raske å stramme og slakke. De er akkurat på grensen for å klemme tærne mine når jeg bøyer dypt med den harde fleksen, så Free passer nok ikke alle. Jeg håper fortsatt på at det kommer en forbedret og litt kraftigere modell, samt gjerne også en lavere og mykere modell med BOA-strammingen. Endret 17. oktober av rokkitan 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.