Svein Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 Planlegger en skitur på toppene langs svånå-ryggen utpå vinteren, og lurte på om det er mulig/vanskelig å komme seg over til Bruri. Noen som har gått her?? Hva med 4-meters-hammeren før østre langvasstind?? Regner med denne går greit med stegjern/isøks. Andre ting jeg bør vite?? Hadde tenkt å gå ryggen fra storstygge - østre langvasstind - retur og evt. bruri til slutt Siter
Kim Skrevet 3. desember 2003 Skrevet 3. desember 2003 Planlegger en skitur på toppene langs svånå-ryggen utpå vinteren, og lurte på om det er mulig/vanskelig å komme seg over til Bruri. Noen som har gått her?? Det en hammer på denne passasjen. Jeg har ikke gått den, bare studert den på avstand. Den ser oppsrukket ut, men jeg antar tausikring er helt nødvendig. Se bilde fra Bruri mot Svånåtindene: http://www.bergtatt.net/turer/2000m/030830_bruri/IMG_4870.JPG Hva med 4-meters-hammeren før østre langvasstind?? Regner med denne går greit med stegjern/isøks. Denne hammeren kan gås uten tau, men da bør du ha klatret før. Den er loddrett, men oppsprukket så det finnes gode tak. Muligens er den noe lettere vinterstid? Siter
Svein Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Takk for svar. Bildet fra Bruri mot Svånåtindene, er det svaberg mitt i bildet? utsklidnings-/rasfare? Hvor går sommerruta opp hammeren (gradering)? Siter
Kim Skrevet 4. desember 2003 Skrevet 4. desember 2003 Du får bare prøve, jeg anbefaler uansett sikringsutstyr. Tror ikke så mange har gått akkurat den ruta der. Hadde vært spennende og prøvd. Eller du kan gå Svånåtindene først, videre ut til Østre Langvasstinden og retur ned i Svånådalen ned ryggen like sør for Langvasstinden, V-2. Bruri tar du som en liten avstikker fra dalen, det går bra hvis du er i form. Vi gikk Larstind etter Svånåtindene og Langvasstindene. Siter
Svein Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Skrevet 4. desember 2003 Har tenkt på denne muligheten ja, hvis jeg velger å ta med meg Bruri på samme tur. Hadde vært greit å kunne gjort det... Jeg får se, takk for svar. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.