Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

:wink:

Har tenkt en del på å prøve å bestige en topp som blir noe over de norske toppene da det gjelder høyde.

Hørt noe om en fjelltopp i Iran som heter Damavand. Skal i utgangspunktet være en veldig grei topp med tanke på at høyden er over 5700 meter. Lest en god del om den, men skulle gjerne visst mer:)

Er det noen som har vært der? Eventuelt har noen råd, tips eller kommentarer om turen?

Håper på masse respons! :P

Annonse
Skrevet

Jeg har den også på må-gjøre-listen. :?: Såvidt jeg har skjønt er dette en nokså ukomplisert fjell, det er betydelig info om fjellet på nettet, det er forholdsvis trygt å reise i Iran (i motsetning til nabolandene) og en god del infrastruktur i tilknytning til fjellet. Med andre ord nokså forutsigbart og greit for å være en 5k i Sentralasia, selvom været er sikkert et problem.

Vil anbefale at du gjør et søk på http://www.ukclimbing.com/forums/

Skrevet

Har lenge hatt lyst på en tur dit. Drømmer om å bestige fjellet fra noen muh(Kaspiske hav), og eventuelt benytte sykkel de første milene. Men mr Bush har jo lyst til å leke krig der også, så jeg kvier meg litt for å besøke landet. Ikke det enkleste landet å reise til for damer, om man ikke synes det er greit å gå fjelltur i burka :D

Skrevet
Har lenge hatt lyst på en tur dit. Drømmer om å bestige fjellet fra noen muh(Kaspiske hav), og eventuelt benytte sykkel de første milene. Men mr Bush har jo lyst til å leke krig der også, så jeg kvier meg litt for å besøke landet. Ikke det enkleste landet å reise til for damer, om man ikke synes det er greit å gå fjelltur i burka :D

Tror nok man som turist slipper burka'n i Iran. 8)

Dette med Bush er egentlig en viktig grunn til å dra dit nå. Vi vet ikke hvor lenge det vil være såpass lett å reise dit som i dag. Noe av det samme gjelder for den nordlige delen av Afghanistan. Det er mulig å dra dit nå, men man vet aldri hva som skjer i fremtiden.

Å bestige fjellet fra havnivået er selvfølgelig måten å gjøre det på, selv om enkelte her på FF mener at man da ikke lenger er på fjellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.