Gå til innhold
  • Bli medlem

Feller på ski!HJELP=?


Tellef

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer bare på hvilken størrelse jeg skal ha på feller til Fisher Big Stix 7,6?

Har hørt at fellene max skal vere 1 cm for smale på hver side av skiene.

Hvilken bredde skal jeg velge? G3 Shape Skins 70mm, eller 80mm?

Takker på forhand. :lol::lol::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg kjøpe (til ca samme ski som du har) MOUNTANA feller (pris ca 800-900 kr), ca 10 cm breie, som jeg skar til skiprofilen. Jeg lot det være ca 0,5 cm gap mellom ytterkanten av skia og fellene.

Det ser ut til å fungere ok. Tips hvis fellene løsner i bakkant (kan skje etter en tid, gjerne i våt snø).

Jeg kjøpte to stk breie reimer med borelås hos G-sport (bergenet for å ha rundt et skipar, kr 50).

Så kortet jeg dem litt og tar dem på 15 cm forran bakkant av fellene.

Til slutt skyver jeg dem bak til de er "støpt" fast.

Man kan jo også fornye limet på fellene. Det fås kjøpt på tuber.

MOUNTANA fellene finns i mange bredder fra 3 cm og oppover.

Jan Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger 70mm så slipper du å skjære dem til, men du kan få litt dårligere feste hvis det er hardt og du må traversere. Normalt er ikke dette noe problem. Den teorien om at du må ha feller som passer til skia hele veien er sterkt overdrevet. Det viktigeste er at de dekker midten.

Som sagt kan du få dårligere feste hvis du må traversere på hard underlag med 70mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.