Roger Daniloff Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Hei! Jeg irriterer meg over at varmen fra primusen fordeles dårlig i steikepanna, det er høy varme i midten og dårlig med varme utover mot kanten av panna. Finnes det tursteikepanner som er fordeler varmen bedre? Eller er det en primus med større radius på brenneren som er veien å gå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+bjaalean Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Hva slags brenner har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roger Daniloff Skrevet 9. august 2022 Forfatter Del Skrevet 9. august 2022 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 GSI Pinnacle har jeg god erfaring med. Har den i både 8" og 10". Disse har tykt nok gods i bunnen til å fungere rimelig bra. Derfor ikke blant de letteste, men på panner er det vanskelig å få i pose og sekk. https://www.fjellsport.no/sok?q=GSI+pinnacle 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dsk Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 På kortere turer så har jeg ofte bare brukt Ikea's lille teflonpanne. Den gamle typen var lettere enn dagens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Biltema har også aluminiumspanner med teflonbelegg beregnet på hjemmebruk. Veier mer enn en turpanne, men ikke allverden, og er selvsagt mye bedre på å spre varmen. Akkurat som ikea sin gamle aluminiumspanne med teflonbelegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
djing0 Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 whistler skrev (1 time siden): GSI Pinnacle har jeg god erfaring med. Har den i både 8" og 10". Disse har tykt nok gods i bunnen til å fungere rimelig bra. Derfor ikke blant de letteste, men på panner er det vanskelig å få i pose og sekk. https://www.fjellsport.no/sok?q=GSI+pinnacle Støttes. Virker også veldig holdbar. To års relativt hard bruk vises ikke på min. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frankdrebin Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg foretrekker stillebrennere ala Optimus 111T til steking. Har berniedawg-dempere til Omnilite Ti, Optimus Nova+ og Svea 123 og jeg synes de hjelper, både på det å ha passelig varme, men også på flammespredning. Litt tykkere bunn på panna hjelper også, men i min mening er diameter på stekepannen + diameter på brennringen det som avgjør om det er en bra match eller ei. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torese Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Kjøpte trangia sin panne i rustfritt stål. Den hjalp iallfall ikke og ble pensjonert etter noen turer. Tung, varm i midten og i tillegg brente alt seg fast. Et råd til hva du ikke bør kjøpe. Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frankdrebin Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 torese skrev (1 minutt siden): Kjøpte trangia sin panne i rustfritt stål. Den hjalp iallfall ikke og ble pensjonert etter noen turer. Tung, varm i midten og i tillegg brente alt seg fast. Et råd til hva du ikke bør kjøpe. Tore Duossal-serien har aluminium utenpå, rustfritt inni. De er faktisk ganske kule. Ulempen med den type materiale (rustfri uten PTFE-lignende belegg) er at ting svir seg fast. Fett hjelper veldig på slikt, men du kommer ikke unna en del skraping i etterkant. Jeg pleier å legge det i bløt og etter en stund skrubbe med sand. Deretter vanlig oppvasksåpe. Det gjør susen og tar faktisk ikke lang tid, om du ikke inkluderer ventetiden mens den ligger i bløt vel å merke. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 djing0 skrev (2 timer siden): Støttes. Virker også veldig holdbar. To års relativt hard bruk vises ikke på min. Enig. Har hatt 10" i 4-5 år tenker jeg. Fått litt medfart på bål etterhvert, men fortsatt helt OK. Billig og bra! Har prøvd mye forskjellig ræl. Ser en del her nevner at brenner har mye og si og det har det helt klart. Jeg har også en ganske lett MSR panne og denne fungerer også helt OK, men krever brenner med god spredning og at en passer godt på å ha lav/moderat varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torese Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Lett å vaske opp... Villedende reklame på denne duossal serien... Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skal bare... Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Roger Daniloff skrev (5 timer siden): Hei! Jeg irriterer meg over at varmen fra primusen fordeles dårlig i steikepanna, det er høy varme i midten og dårlig med varme utover mot kanten av panna. Finnes det tursteikepanner som er fordeler varmen bedre? Eller er det en primus med større radius på brenneren som er veien å gå? Aluminium sprer varmen best. Tjukkare botn er det som skal til for å spre varmen. Men det viktigaste er nok å ha ein brennar som sprer varmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Større brennarhaud/brennar som sprer betre. Synes Primus Gravity er av dei betre til nettopp det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frankdrebin Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 torese skrev (2 timer siden): Lett å vaske opp... Villedende reklame på denne duossal serien... Tore I mitt embet av å ha vasket både digre aluminiumsgryter og rustfritt side om side vil jeg si at stål er enklere enn alu å rengjøre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg bruker også GSI Pinnacle 10” på 80mm brenner fra rast, eller en 60mm ish på en Primetech fra Primus. Viktig som nevnt og ha brenner som har bred spredning av flammene. En 10” er en stor panne, men går finfint på 80mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Cirka 4 min ut i videoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frankdrebin Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Primus mimer er også en slik kandidat for bred gassbrenner, men jeg synes de der blir så forbanna topptunge veltepettere. Særlig med 450g gassbeholder.. som jeg teit nok til å drasse på innimellom... (Når jeg er tom for mindre burker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jofa19 Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Bruker jetboil frypan. Tykkere gods. Funker bedre enn Trangia til mitt bruk👍🏻 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg har MSR simmerlite. Det er samme brenner som MSR windpro gassbrenner? Man får vel ikke brenner med bedre spredning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Har brukt samme Ikea panne til kr 49,- i 10 år nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Marius Engelsen skrev (1 time siden): Jeg har MSR simmerlite. Det er samme brenner som MSR windpro gassbrenner? Man får vel ikke brenner med bedre spredning? Primus Gravity iii Med 4 bein er den også mer stødig og stabil enn alt annet, kan kjøres som multifuel. Fordelaktig priset, det følger også med piezo tenner og brettbar vindskjerm. Dog ikke like kompakt sammenpakket som konkurrentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Nubben Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 esw skrev (9 timer siden): Har brukt samme Ikea panne til kr 49,- i 10 år nå. +1 på stekepanne fra IKEA. Jeg kjøpte disse: LINK. Kostet 3 ganger så mye som @esw betalte, men fortsatt en investering som var innenfor 😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Omnilite skrev (11 timer siden): Primus Gravity iii Med 4 bein er den også mer stødig og stabil enn alt annet, kan kjøres som multifuel. Fordelaktig priset, det følger også med piezo tenner og brettbar vindskjerm. Dog ikke like kompakt sammenpakket som konkurrentene. Ikke dum den der nei. Med MSR trillium base blir Simmerlite og Windpro veldig stødig. Men hvis man slipper det, så slipper man det. Ser man også kan kjøre Gravity på bensin med tilbehøret. Har du forsøkt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtveit Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Bruker selv Jetboil Summit Skillet og er veldig fornøyd. Relativt tykk bunn, så synes selv at den sprer varmen godt. Den eier dog en del, 300g ish. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.