fjellræv Skrevet 7. august 2022 Skrevet 7. august 2022 (endret) Har en kipara packraft men finne-festet har revna. Har ett nytt feste og er det bare å lime det over? Eller kan jeg bare lime den "flikken" som har revna?. Endret 7. august 2022 av fjellræv Siter
+sofasliter Skrevet 7. august 2022 Pålogget Skrevet 7. august 2022 Det bir ve ikke så enkelt å få noe særlig hold ved å lime det som er igjen. Men jeg ville ha klippet til en bit fra repsett, og limt over i hele bredden av finnefestet. Og samtidig forsterket den andre fliken mens limet er framme. Eller limt det nye festet oppå det gamle. Er det nye finnefestet av samme materiale som det du viser (ser litt spinkelt ut)? Da kan det kanskje være lurt å forsterke det samtidig? Siter
fjellræv Skrevet 7. august 2022 Forfatter Skrevet 7. august 2022 (endret) Ja tror det er samme siden packraft og nytt feste er handla hos samme leverandør. Tror jeg prøver å lime over, men river av den flikken så den ikke kommer i veia når jeg skal tre inn finna. Endret 7. august 2022 av fjellræv Siter
+Marius Engelsen Skrevet 7. august 2022 Skrevet 7. august 2022 (endret) Jeg har vert eier av gammel rib, alt kan limes. Det mest solide får man ved å påføre 2-komponent lim på begge flater, la tørke, så presse hardt sammen. Evt. varme opp med varmluft dersom det ikke høgger. Det gjelder PVC, hypalon har jeg ikke limt. Husk å vask med aceton (pvc), men sjekk med produsent om det er ett spesielt materiale som trenger spesial lim eller ikke tåler aceton. Ville ikke fjernet det gamle om det sitter. Metoden for å fjerne ting på PVC rib er vanligvis å bruke varmluft. Da løsner også alt annet du varmer opp. Endret 7. august 2022 av Marius Engelsen Siter
fjellræv Skrevet 20. august 2022 Forfatter Skrevet 20. august 2022 Oppdatering: Limte på nytt feste men klarte å lime ned den ene som finna skal igjennom... Hvordan løsner man limet? 1 Siter
Zafe60 Skrevet 20. august 2022 Skrevet 20. august 2022 Ta litt aceton på en q-tips, og press igjennom. 😉 Siter
fjellræv Skrevet 20. august 2022 Forfatter Skrevet 20. august 2022 Zafe60 skrev (På 20.8.2022 den 22.08): Ta litt aceton på en q-tips, og press igjennom. 😉 Ekspander Ja det jeg tenkte, men best å være sikker hehe. Er det noe spesiell aceton som må brukes? Har forstått det slik at det kan være litt forskjellig sammensetning av aceton eller er jeg helt på tur? (no pun intended) Siter
Zafe60 Skrevet 21. august 2022 Skrevet 21. august 2022 Jeg brukte den jeg hadde liggende(grønn flaske fra byggvare). Fjernet hele finnefeste på den måten på min Anfibio. Stakk q-tips innefra og ut. Gikk overraskende greit😉 Siter
Lompa Skrevet 21. august 2022 Skrevet 21. august 2022 Jeg ville aldri brukt aceton på tpu. Undersøk i alle fall først med leverandør. Dette burde vært sveiset, ikke limt. Et triks for ikke å feste til materialet under er å stikke bakepapir inn der hvor det skal forbli en åpning. 1 Siter
Zafe60 Skrevet 22. august 2022 Skrevet 22. august 2022 På min anfibio (uretanbelagt nylon) var det overhode ikke tegn til at aceton påvirket duken. Kipara jeg har sett på (Char) er i samme materiale. Jeg vet fra gummibåt i pvc, at aceton ikke bør brukes. Sikkert lurt å sjekke med leverandør. Siter
fjellræv Skrevet 22. august 2022 Forfatter Skrevet 22. august 2022 Snakka med kipara idag over mail, men tror ikke han helt forsto problemet men han sa at aceton kun ødelegger coatingen eller kan gjøre det, men har det noe å si? Er ikke sikker på hva som menes med coatingen jeg? Siter
+sofasliter Skrevet 22. august 2022 Pålogget Skrevet 22. august 2022 Fikk du med noe repsett? Kanskje det inneholder samme type duk som tubene er laget av, da kan du forsøke litt aceton der, og se om det går greit. Siter
Lompa Skrevet 23. august 2022 Skrevet 23. august 2022 Coatingen er det veven i nylon er belagt med, altså det som gjør den lufttett.. Siter
fjellræv Skrevet 25. mars 2024 Forfatter Skrevet 25. mars 2024 Nå er det på'n igjen med ny packraft og nytt avrevet feste (hehe). Men jeg klarte å få av det gamle feste helt men ser at det er limt på en liten firkant på baksiden mens på det nye (samme som sist) så kan man se rett igjennom? På bildet med blitz kan dere se en liten firkant på baksiden mens det nye ser man tvers igjennom. Er det noe vits i å stresse med å lime på en ekstra lapp på baksiden av det nye feste? Eller har jeg revet av for mye? Siter
+sofasliter Skrevet 25. mars 2024 Pålogget Skrevet 25. mars 2024 Den biten under åpningene vil gi ekstra beskyttelse om du får noe grus eller andre ting som legger seg mellom finnefestet og packraften. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.