Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte/liming av packraftfeste.

fjellræv

Anbefalte innlegg

Annonse

Det bir ve ikke så enkelt å få noe særlig hold ved å lime det som er igjen.

Men  jeg ville ha klippet til en bit fra repsett, og limt over i hele bredden av finnefestet. Og samtidig forsterket den andre fliken mens limet er framme.

Eller limt det nye festet oppå det gamle.

Er det nye finnefestet av samme materiale som det du viser (ser litt spinkelt ut)?
Da  kan det kanskje være lurt å forsterke det samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror det er samme siden packraft og nytt feste er handla hos samme leverandør. Tror jeg prøver å lime over, men river av den flikken så den ikke kommer i veia når jeg skal tre inn finna.

Endret av fjellræv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert eier av gammel rib, alt kan limes. 
Det mest solide får man ved å påføre 2-komponent lim på begge flater, la tørke, så presse hardt sammen. Evt. varme opp med varmluft dersom det ikke høgger.

Det gjelder PVC, hypalon har jeg ikke limt.

Husk å vask med aceton (pvc), men sjekk med produsent om det er ett spesielt materiale som trenger spesial lim eller ikke tåler aceton.

Ville ikke fjernet det gamle om det sitter. Metoden for å fjerne ting på PVC rib er vanligvis å bruke varmluft. Da løsner også alt annet du varmer opp.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Zafe60 skrev (15 minutter siden):

Ta litt aceton på en q-tips, og press igjennom. 😉

Ja det jeg tenkte, men best å være sikker hehe. Er det noe spesiell aceton som må brukes? Har forstått det slik at det kan være litt forskjellig sammensetning av aceton eller er jeg helt på tur? (no pun intended)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri brukt aceton på tpu. Undersøk i alle fall først med leverandør. Dette burde vært sveiset, ikke limt. 
Et triks for ikke å feste til materialet under er å stikke bakepapir inn der hvor det skal forbli en åpning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min anfibio (uretanbelagt nylon) var det overhode ikke tegn til at aceton påvirket duken. Kipara jeg har sett på (Char) er i samme materiale. Jeg vet fra gummibåt i pvc, at aceton ikke bør brukes. Sikkert lurt å sjekke med leverandør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Nå er det på'n igjen med ny packraft og nytt avrevet feste (hehe). Men jeg klarte å få av det gamle feste helt men ser at det er limt på en liten firkant på baksiden mens på det nye (samme som sist) så kan man se rett igjennom? På bildet med blitz kan dere se en liten firkant på baksiden mens det nye ser man tvers igjennom. Er det noe vits i å stresse med å lime på en ekstra lapp på baksiden av det nye feste? Eller har jeg revet av for mye?

431223162_400937319459705_5316342963046018300_n.jpg

433647632_765061369021506_7375584715252948014_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.