peik Skrevet 27. juli 2022 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) Noen som vet hvordan det er med vann i disse elvene nå? Har tenkt å padle fra Spekedalsseter til Sølensjøen i Rendalen kommune. Endret 27. juli 2022 av peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Har ikke vært der oppe i år, men bare en generell betraktning. Jeg har selv padlet kano fra Skjelåvollen og ned, og vært inne ved Spekedalssetra et par ganger til fots. Jeg tviler på at det er så mye padlebart ovenfor veien inn til Storlægda ved normalvannstand, så hvordan det er i år aner jeg ikke. Det kommer vel an på nedbøren i dagene før du drar.. Det er fin natur med mye villmarksfølelse, men jeg vil tro det blir mer banning enn padling i den øverste delen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet 2. august 2022 Forfatter Del Skrevet 2. august 2022 Nå er det meldt et par dager med regn... Mulig du har rett om at vi bør starte lenger ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet 12. august 2022 Forfatter Del Skrevet 12. august 2022 (endret) Da er turen unnagjort fra Spekedalsseter til Fiskevollen i Sølensjøen. De første 8 km var ganske strabasiøse med lemping over steiner og trær. Brukte to dager, 8.t første dag og 7 t andre dag. Flott natur. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid05uvdW3Dsgs9nigPVrsLQdkrxwvWsyeLwNdYYC3P9gcCk1LGJEFyTmURzhXitKuwSl&id=610520473 Endret 12. august 2022 av peik 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 12. august 2022 Del Skrevet 12. august 2022 Selv om det blir en del strev så angrer man sjeldent på at man tar turen.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet 12. august 2022 Forfatter Del Skrevet 12. august 2022 (endret) Like fint som i Femundsmarka. Rart det ikke er mer folk der. Traff kun én i mann på fisketur i gummibåt og to karer i kano mellom Spekedalsseter og Sølensjøen. Endret 12. august 2022 av peik 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markamann Skrevet 13. august 2022 Del Skrevet 13. august 2022 peik skrev (19 timer siden): Like fint som i Femundsmarka. Rart det ikke er mer folk der. Traff kun én i mann på fisketur i gummibåt og to karer i kano mellom Spekedalsseter og Sølensjøen. Enig, bemerkelsesverdig lite folk i de øvre delene av både Sølna og Mistra. Aldri truffet noen der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+jaknudsen Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september peik skrev (På 12.8.2022 den 11.33): Da er turen unnagjort fra Spekedalsseter til Fiskevollen i Sølensjøen. De første 8 km var ganske strabasiøse med lemping over steiner og trær. Brukte to dager, 8.t første dag og 7 t andre dag. Flott natur. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid05uvdW3Dsgs9nigPVrsLQdkrxwvWsyeLwNdYYC3P9gcCk1LGJEFyTmURzhXitKuwSl&id=610520473 Hei, jeg vurderer samme tur om et par uker. Hvordan løste du logistikken med transport til/fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september jaknudsen skrev (2 timer siden): Hei, jeg vurderer samme tur om et par uker. Hvordan løste du logistikken med transport til/fra? Man bør nok ha to biler, og først sette fra seg en på Fiskvollen, og kjøre den andre inn til Spekedalen. -Og så kjøre opp og hente den første igjen. Mulig man kan gjøre en deal med taxi fra Bergset i Rendalen, men det blir en dyr tur. Det er lange avstander inn på fjellet i begge ender. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+jaknudsen Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Takker, ja det ser nok slik ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet 2. oktober Forfatter Del Skrevet 2. oktober (endret) Vi parkerte ved Spekedalsseter, padlet til Sølensjøen, gikk til fots tilbake med én overnatting i telt og kjørte deretter tilbake til båthavnen i Sølensjøen (Fiskevollen) hvor vi hadde låst fast kajakkene. Det ble en fin firedagers tur, to dager padling og to dager på fottur Endret 3. oktober av peik 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober peik skrev (26 minutter siden): (Fiskeboller) Autokorrektur, formoder jeg🤣 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet 3. oktober Forfatter Del Skrevet 3. oktober Riktig 😂 Har rettet til Fiskevollen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markamann Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Som du sikkert har lagt merke til på kartet er den enkleste løsningen logistikkmessig å låse fast en sykkel i Sølenkroken før du kjører opp til Spekedalsseter. Da selvfølgelig gitt at det ikke har begynt å snø. Jepp, kortere tur enn du spurte om. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peik Skrevet tirsdag kl 12:48 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 12:48 Ja, da blir det plutselig en ettermidddagstur i stedet for en fire dagers strabasiøs tur 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.