Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei andre nye brukere av nødkontakter kan dette være greit å være klar over. 

Ble brått overrasket over at denne funksjonen var standard aktivert på klokka mi når jeg i forbindelse med InReach har lagt inn nødkontakter i Garminprofilen. 

Litt usikker på hva som utløste den men jeg var på en gåtur og glemte å sette aktiviteten på pause når jeg lå i hengekøya. Så jeg trur kansje den kan ha reagert på hvilepuls under en aktivitet?

Ser i manualen så har du bare 30 sekunder på å avverge at den sender melding til nødkontakter. Det rakk ikke jeg i mitt tilfelle og fikk telefon fra en noe forfjamsa kompis som skjønte at jeg boksavtelig talt var på tur.. ;) 

Nå har jeg slått av hendelsregistering på hver enkelt aktivitet. Ja du må faktisk gjøre det. Så får jeg heller vurdere det i hvert enkelt tilfelle for hver enkelt aktivitet. 

Måten å deaktivere dette på viser seg å være fysisk på klokka (Instinct 2 i mitt tilfele) eller i app under enhetens innstillinger:

Menu > Sikkerhet > Hendelsesregistering > av/på for hver enkelt aktivitet. 

Endret av Joachim V
  • Liker 1
  • Takk 1
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.