Ma84 Skrevet 17. juni 2022 Skrevet 17. juni 2022 Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) men noen som har noe tips hva som er best? Siter
Fiskepadde Skrevet 18. juni 2022 Skrevet 18. juni 2022 Ma84 skrev (På 17.6.2022 den 20.45): Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) men noen som har noe tips hva som er best? Ekspander Thermarest x-lite er lettere om vekten spiller en rolle. Hadde en synmat i standard størrelse men den føltes både liten og ukomfortabel. Nå bruker jeg selvoppblåsbar eller skum da jeg har konkludert med at dette sover jeg bedre på. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. juni 2022 Skrevet 18. juni 2022 (endret) Min rygg liker exped Mw eller LW bedre enn Xtherm. (Altså, må være brede («wide»). Synmat 7/ synmat 3D 7 er ett fett, ta den du får billigst. Må du ha den ekstra isolasjonen Downmat gir så pass på at du fordeler dunet god og ikke får fukt i underlaget. Men jeg vurderer å prøve sea to summit, for jeg sover ikke lengre så godt på tur… Endret 19. juni 2022 av Marius Engelsen 1 Siter
Kristian V. Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Om du bestemmer deg for Downmat 9 M, så har jeg et jeg skal kvitte meg med, brukt 2-3 ganger. Tusenlapp inkl frakt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.