Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) 

men noen som har noe tips hva som er best?

Annonse
Skrevet
Ma84 skrev (10 timer siden):

Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) 

men noen som har noe tips hva som er best?

Thermarest x-lite er lettere om vekten spiller en rolle. Hadde en synmat i standard størrelse men den føltes både liten og ukomfortabel. Nå bruker jeg selvoppblåsbar eller skum da jeg har konkludert med at dette sover jeg bedre på. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min rygg liker exped Mw eller LW bedre enn Xtherm. (Altså, må være brede («wide»).

Synmat 7/ synmat 3D 7 er ett fett, ta den du får billigst. Må du ha den ekstra isolasjonen Downmat gir så pass på at du fordeler dunet god og ikke får fukt i underlaget.

Men jeg vurderer å prøve sea to summit, for jeg sover ikke lengre så godt på tur…

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.