Populært innlegg +Tom42 Skrevet 4. juni 2022 Populært innlegg Skrevet 4. juni 2022 En liten hilsen fra meg, nesten et halvt år er gått siden jeg var på Forumet. Og mye har skjedd. Dette er meg 24 november 2021., 4 dager etter min siste teltur, bare noen timer etter at jeg skulle jeg fyre opp i ovnen. Det jeg ikke så i halvmørket var at det hadde dannet seg en gass og da jeg kastet inn en fyrstikk, slo en intens hvit flamme mot meg, og jeg sto i full fyr. Jeg styrtet inn i dusjen og og det siste jeg husker var et håret brant. Det jeg ikke husker, noe om sikkert var en ren reflekshandling, og sikkert skyldes min militære bakgrunn var at jeg klart å ringe til 113, og oppgav de nødvendige data. Ambulansen kom raskt, men først i april kom jeg rimelig til meg selv. Jeg ble fløyet med ambulansehelikopter til brannskadeavdelingen ved Haukeland sykehus og ble lagt i koma i ca 9 døgn. Jeg var ganske så dårlig, og den 14 januar stoppet hjertet. (Jeg vet dette fordi de skrev dagbok som jeg fikk tilsendt med sterke bilder). Hjerte – lunge redning ble utført, men gjenopplivingen hadde sin pris - jeg kunne ikke lenger gå Etter ca en måned ble jeg fløyet tilbake til Tønsberg Pr nå er jeg pasient ved en rehabiliseringsavdeling hvor jeg måtte lære å gå igjen. Pr i dag klarer jeg å gå vha rulator. Venter på plass på Kysthospitalet ved Stavern hvor jeg skal lære å gå for egen maskin. Legen der spurte om hvilket mål jeg hadde satt meg «Hardangervidda» Hun ble litt overrasket, men avviste ikke tanken. Jeg har ligget nede for telling før, og har klart å reise meg, så hvorfor ikke denne gangen også Så kanskje jeg ennå en gang kan si som en 80 års present til meg selv: «Holken – here I come» 35 3 Siter
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 4. juni 2022 Populært innlegg Skrevet 4. juni 2022 Innlegget over fikk jeg fra @Tom42 på epost og jeg logget meg inn som han for å legge det ut her på forumet. Han sliter litt med teknologien og det skulle vært med bilder. Jeg lovte at jeg skulle legge det ut for han og når jeg får bilder skal jeg legge det inn for han. Det er ikke annet å gjøre enn å ønske deg god bedring Tom! Maksimalt uheldig i det siste - men du skal vite at du også er til inspirasjon som ikke lar deg stoppe. Fjellene drar ingen steder. 13 3 Siter
Skogens Stønn Skrevet 4. juni 2022 Skrevet 4. juni 2022 (endret) Ikke bra! Tom, nå gjelder det å være sta som kjerringa mot strømmen og stille inn siktet mot Holken. Den belønningen fortjener du etter alt det du har vært igjennom nå! God bedring og husk at vi trenger deg som ofte viser oss at motbakker og andre utfordringer lar seg beseire, bare man tar tiden og viljen til hjelp. Broderen hadde en lignende episode for mange år siden da han tok av innerste ringen oppå en vedovn og slapp ned ei fyrstikk. Det gikk heldigvis uten brannskader for ham, men da han landa på gulvet hadde han stempler etter alle de resterende ringene i trynet og øya full av sot. Han trodde han var blitt blind, men det gikk heldigvis over. Farlig det der. Veldig farlig. (men jeg tror han prøvde seg med parafin da...) Endret 4. juni 2022 av Skogens Stønn 1 Siter
+rayun Skrevet 5. juni 2022 Skrevet 5. juni 2022 God bedring og med din viljestyrke ses vi nok på Holken igjen. 👍 1 Siter
+Blindgjenger Skrevet 5. juni 2022 Skrevet 5. juni 2022 Skremmende! Og enda kunne det gått verre ... Men målet er klart, så her er det bare å stå på! God bedring og masse lykke til! 1 Siter
+zimwalker Skrevet 5. juni 2022 Skrevet 5. juni 2022 (endret) Riktig uheldig du Tom! Tenk å gå på en slik smell etter så mange problemfrie oppfyringer opp gjennom årene. Kanskje du må skifte litt beite etterhvert nå da? Kanskje skaffe deg en packraft (eller en kano) og sikte på turer med eller uten stang i vann som ligger nær eller ved vei i starten? Er nettopp operert i en fot selv og holder motet opp med å se etter alternative friluftsmuligheter, slik jeg har noe å "falle tilbake på" om beina ikke blir helt som jeg ønsker. Anskaffet derfor nylig en packraft. Gir mulighet for litt kortere turer, f.eks. bare til vann nær eller ved vei, sånn i starten ihvertfall. Ønsker deg god bedring og godt mot! Endret 5. juni 2022 av zimwalker 1 Siter
Kjetil E. Skrevet 12. juni 2022 Skrevet 12. juni 2022 Snakk om uhell/hell/uhell/hell.. Det er godt å vite at du er på bedringens vei og at du er motivert for rehabilitering. Ønsker deg masse lykke til med å komme sterkere tilbake! Siter
+bjaalean Skrevet 12. juni 2022 Skrevet 12. juni 2022 Dette var kjipt å høre Tom, ønsker deg masse god bedring! Din viljestyrke til å komme deg ut og på beina igjen er til god inspirasjon, stå på Tom ❤️💪🏻 Siter
GBS Skrevet 12. juni 2022 Skrevet 12. juni 2022 Oi, det var heftige saker! Ønsker deg masse, masse god bedring! Og et inderlig håp om at du kommer deg på tur igjen!!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.