kberntsen Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har lyst på en topptur til Gaustatoppen. Problemet er at jeg ved toppturer liker best å klatre opp på den bratte siden og kjøre ned igjen en mer moderat linje (skiferdighetene er ikke i toppklasse). Jeg har blitt fortalt at det finnes alpine klatreruter til toppen og ser man på kartet er det flere rygger og sydsiden er så vidt jeg kan se bratt. Er det noen som har tips om hvilke linjer som er aktuelle? Det trenger ikke å være spesielt krevende for at det skal være interresant. Siter
geirelling Skrevet 24. januar 2007 Skrevet 24. januar 2007 Jeg kjenner ingen av rutene i detalj,men har kjørt noen av rennene som vender mot Rjukan på ski. De er ikke veldig bratte 30 grader ? og er noe brattere i toppen . Dette kan være vindblåst snø. Rennene på motsatt side kjenner jeg mindre til, men er vistnok mer rasutsatt. Det er også en egg (vest ?) som skal være en fin tur. Jeg ville kontaktet Rjukan Fjellsportgruppe , så får du nok relevante svar! Siter
kberntsen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Skrevet 24. januar 2007 takk for svar har sendt spørsmål til Rjukan fjellgruppe og håper på noen detaljer. Siter
geirelling Skrevet 31. januar 2007 Skrevet 31. januar 2007 Det er ellers 2 lange isruter fra dalen og opp på platået under Gaustatoppen . 15-17 taulengder , WI 3. Se isklatrefører for Rjukan Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.