Gå til innhold
  • Bli medlem

6 dagers Jomfrutur til Jotunheimen i august med mål om 20 topper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare takke alle som hjalp meg med å planlegge, samt gi gode råd og tips til en (helt) uerfaren turmann her på fjellforum!

Denne turen gjorde det iallefall klart at det ikke er siste gang jeg bestiger et fjell eller er på tur både i Jotunheimen og andre steder. Før satt jeg mest foran datan og røyka petterøe's, men nå er det snart 1 år siden siste røyken ble stumpet og dette feires med en ny tur, denne gang på Hardangervidda. I lys av min ekstreme forvandling har jeg laget ei ny hjemmeside som har med mitt friluftsliv å gjøre, her finner dere da altså turrapporten (eneste foreløpig).

Jeg setter også stor pris på tilbakemeldinger om siden hvis det er noe som burde forandres på/rettes opp etc siden dette er mitt første forsøk på ei hjemmeside :wink: (kan godt sende pm for dette, siden dette ikke har noe med turen å gjøre)

Håper dere lliker måten jeg har laget turdagboken på også, jeg rakk akkurat å lage dette ferdig før jeg setter meg på toget til Finse i morgen (20.jan), hvis flere synes dette er en fin måte å lage dagbok på vil jeg fortsette i samme stil med mine fremtige turer.. men nok blabla, her er siden:

www.mayhassen.co.nr

Annonse
Skrevet

Gratulerer med "omstillingen". Du har mye å glede deg til fremover - mange fine turer/opplevelser ligger å venter på deg. Siden din virker helproff. :wink: God tur !

Skrevet
... samt gi gode råd og tips til en (helt) uerfaren turmann her på fjellforum!

Ikke akkurat noen snau debut dette da!

Skal ha litt tæl for å gjennomføre såpass med høgdemeter så mange dager i strekk...

Må si din "ekstreme forvandling" helt uten Petterøe virkelig har betalt seg gitt! 8)

Når det er sagt, vil jeg bare nevne at du etter all sannsynlighet misset (minst) én 2k like øst for Austnubben :) .

Sjekk diskusjonene om dette i slutten av disse to rapportene:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=2806

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6424

Jeg setter også stor pris på tilbakemeldinger om siden hvis det er noe som burde forandres på/rettes opp...

Meget bra design synes jeg!

Lett å navigere i, og fint at bilderekkefølgen er innbakt og synkronisert med hvor man er i teksten.

Flotte bilder også, med gode komposisjoner, og et representativt utvalg! :P

Og flott at kameraikonene i kartene er riktig orientert i flukt med retningen bildene faktisk er tatt - meget informativt!

Har et eneste lite forslag til en ubetydelig forbedring:

La kartlinkene i hovedteksten løfte ut kartene i egne nye vinduer, slik at man ikke "mister" hovedvinduet

hvis man avslutter ("krysser" ned) kartvinduet - ikke alltid man husker å trykke "Tilbake" i nettleseren... :wink:

Det samme gjeder for bildelinkene inne kartene.

Ellers har jeg finlest 6-dagers-rapporten din fra ende til annen!

Og jeg har nytt hvert minutt! 8)

Suverent jobba - www.mayhassen.co.nr tillagt "Favoritter" fra nå av! :D

Skrevet

Likte veldig godt hjemmesiden din Mayhassen! Hadde det rett så trivelig med å lese gjennom turrapporten din. Jeg likte også spesielt godt fotoikonene som peker i retningen bildene er tatt, og ikke minst at disse viser hvor bildene er tatt. Svært lett å følge med på turen din med de oversiktelige kartene hvor rutene er inntegnet også.

Ser fram til flere turhistorier på den siden! :wink:

Skrevet

Flott side, men jeg får håpe at det ikke "bare" blir 2k- topper det kommer rapporter fra framover? Vi har vel nok hjemmesider om det, selv om Bergtatt er borte?

Blir spennende å lese fra trugeturen over Hardangervidda.

Skrevet

Hei

Takker for all den gode responsen, slikt gir mersmak til å fortsette :lol:

Har et eneste lite forslag til en ubetydelig forbedring:

La kartlinkene i hovedteksten løfte ut kartene i egne nye vinduer, slik at man ikke "mister" hovedvinduet

hvis man avslutter ("krysser" ned) kartvinduet - ikke alltid man husker å trykke "Tilbake" i nettleseren... 8)

Det samme gjeder for bildelinkene inne kartene.

Ellers har jeg finlest 6-dagers-rapporten din fra ende til annen!

Og jeg har nytt hvert minutt! :lol:

Suverent jobba - www.mayhassen.co.nr tillagt "Favoritter" fra nå av! :lol:

Hey hey, kult! Skal fikse kartvinduene vettu.

Flott side, men jeg får håpe at det ikke "bare" blir 2k- topper det kommer rapporter fra framover? Vi har vel nok hjemmesider om det, selv om Bergtatt er borte?

Blir spennende å lese fra trugeturen over Hardangervidda.

Akkurat kommet hjem fra vidda nå, en bra tur! Tar nok litt tid før turen blir lagt ut, er jo litt å skrive om været jeg hadde for å si det sånn..8)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.