Turpadler Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg lurer på hvilke lysanlegg som er og annbefale til sykkel for sykling på vei og skogsbilveier som ikke er opplyst av gatelys? Siter
snilen Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Snilens teorem: Sykkellykter virker ikke Siter
Mayhassen Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Disse to er sikkert bra, hentet fra 1000m tråden; http://terrengsykkel.no/?1424 Siter
paalv Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har omsider skaffet meg en SILVA HighPower 478, både for ski- og sykkel-bruk. Så langt har jeg kunnet konstatere at den er veldig bra. På ski holder det lenge med 10W pære, det sørger snørefleksen for. På sykkel kommer 20W godt med når det ikke er snø. Denne modellen er laget for også å festes på hjelm med velcro, noe som fungerer utmerket. Siter
Jakobsen Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Jeg bruker også min silva hodelykt til sykkel sammen med 2stk hvite og 2stk røde smart diode-lykter forran og bak. min festes på hjelmen med borrelås og jeg er meget fornøyt hittil. alternativet er jo å kjøpe ei xenon sykkellampe til 5-6000 Siter
Swoosh Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Jeg lurer på hvilke lysanlegg som er og annbefale til sykkel for sykling på vei og skogsbilveier som ikke er opplyst av gatelys? Ta en titt på Light & Motion Solo, den er laget for sykling og kommer med fester for hjelm og sykkelstyre. Den er også dimmbar og utrolig lett med god lystid og minst like kraftig lys som Silva og Mila. Den har også lithium-ion batterier og smartlader, som silva og mila ikke har. Siter
Sportsinteressert Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Alle modellene til Silva, Mila, Mica, Light&Motion, Lupine m.fl. har i dag Smarte ladere. Foreløpig er det bare Light&Motion og Lupine som har Li-Ion batterier, men jeg vet at det jobbes med å utvikle Li-Ion batterier til de andre merkene også. Til syvende og sist er det bare pris, funksjonalitet, vekt, lysstyrke, passform. smak og behag, bruksmønster - samt en kombinasjon av alle disse faktorene som avgjør hva du vil velge av lykter! Siter
Jon_71 Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Er ikke enig med "snilen". Vanlige sykkellykter fungerer ikke, spesielt ikke om du sykler utenfor opplyst vei. Har nylig investert i en Light&Motion ARC Li-ion, www.multitema.no og med den er jeg konge i skogen også midt på natta... Siter
Sportsinteressert Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Light & motion lyktene er knallgode! Bruker en L&M ARC selv og den er topp til både løp, skigåing og sykling. Feste for både sykkelstyre, hjelp og hodestropp. Jeg kjøpte min her: http://www.sport8.no/butikk/index.php?act=viewCat&catId=6 Billigste jeg fant på nettet i allefall. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.