Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes combi combat. Hvilken binding?


Imhotep

Anbefalte innlegg

Som overskriften antyder har jeg bestemt meg for å kjøpe Åsnes CCC. Etter å ha kikket på sko så tror jeg jeg har funnet ut at Crispi sydpolen er de som vil passe meg best.

Skiene vil både bli brukt til telemarkkjøring og ikke minst jakt. Har kikket litt på nettet og tror det nå står mellom Rottefella super telemark m/ wire og rottefella chili.

Derfor lurer jeg på om noen av disse vil passe til mitt formålet og til skoene.???

NB: Er passelig blond på temaet så de minste tips vil her være til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har chili, og bruker dem med mine crispi antarctic. det funker bra. føler på ingen måte at skiene "voldtar" skoen, eller motsatt! fryktet på forhånd at de skulle bli litt voldsomme til å gå med, men det har foreløpig vist seg å gå veldig fint. 3 dagers bruk denne helgen er riktignok all erfaring sålangt, men eg fikk da kjørt meg i det meste fra flatt til bratt, på det meste fra hardt til veldig djupt og mykt. i maskinspor er det som vanlig fischer e109 som er for breie, ikkje bindinga...

og chili får du ganske billig på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tror du det er å gå lange turer på disse da?

Blir man mer sliten i føttene enn ved bruk av rottefella super telemark.?

Vanskelig denne kombigreia. Kjipt å kompromisse for mye...

om crispi skoene passer denne chilibindingen, er det da noen grunn til at varg skavl ikke skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.