Diger Jotne Skrevet 3. mai 2022 Skrevet 3. mai 2022 I grunn som tittel sier. Er dette rester av en underburn? Kan det fikses? Må jeg gjøre noe med det? Kjøpte den brukt og har først nå hatt tid til å se på saken. Siter
Skogens Stønn Skrevet 3. mai 2022 Skrevet 3. mai 2022 Hva som har forårsaket det dert er ikke lett å si. Hvis det er eneste synlige skade (se etter smeltet metall) og optimusen viker bra, så ville ikke jeg tenkt noe mer på det. "'Underburn" er lett å høre. Det bråker fælt. Skru i så fall av med en gang og tenn på nytt (har aldri opplevd det selv på min). Tråd om underburn: Siter
+Marius Engelsen Skrevet 5. mai 2022 Skrevet 5. mai 2022 Kan se ut som korrosjon, mulig litt uren legering. Brenner den fint, så ikke bry deg om det Siter
Diger Jotne Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Skrevet 12. mai 2022 Etter å ha fått bytta pumpelær, og andre pakninger var skuffelsen stor ved første prøve fyring. Selve brenneren lekker noe jævlig. Det drypper bensin fra den. Se vedlagt bilde på hvor. Dette er vel egentlig en del av forvarminga. Det store spørsmålet da er. Kan dette fikses? Eller må jeg ha meg en ny brenner? Det svetter litt oppi skåla også, men ikke så mye. Siter
borgern Skrevet 12. mai 2022 Skrevet 12. mai 2022 Virker som det er sprekk i brennerhode. Sprekk på overside kan fikse med sølvlodding. Men den under er mer tvilsom. Ikke så uvanlig på den og 111T pga hardfyring over tid i telt, brukt som krabbekoker med stor kjele etc. Men vet ikke hvor du får gjort slik og hva det koster. Kanskje lete etter et nytt brennerhode er like greit. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 12. mai 2022 Skrevet 12. mai 2022 Dette er en svakhet på 111C. Berniedawg har en video hvor han sølvlodder dette. Men gå inn på Optimus Norge på facebook, så kan du kjøpe deg en ny stillebrenner (trenger kun selve brenneren, ikke tank og resten). 1 Siter
dsk Skrevet 13. mai 2022 Skrevet 13. mai 2022 Hør om Finn Hjelmerud i Nittedal har en brenner til salgs. Hann har solgt mye slikt på finn.no Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.