hilmersen Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er det noen som kan annbefale noen pyseturer på fjellski? Jeg har som mål å få med samboeren min på fjellturer i vinter. Hun liker ikke bratte bakker og alt annet som kan oppfattes som farlig. Turen kan godt være lang. (Jeg har selv knapt brukt fjellski - stort sett kun randonnee...så har liten erfaring med dette selv). Jeg bor i Oslo, så det er fint hvis turene ikke er alt for langt unna. Liker å gå i høyfjellet. Foreløpig er bil-hytte-bil turer og dagsturer det mest aktuelle. Vet om: - Norefjell->høgevarde - Tempelseter->Høgevarde - Dovre (Kongsvold-Reindalssætra) (men virker som om det er lite snø der nå) Fine turer som krever kan fort også bli aktuelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Skaget i Østre-slidre er en lett topp. Da kan du bo på Yddin fjellstue (eller hva det heter...) Blir litt kort tur, men man kan jo gå en runde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joni Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ærlig talt! Man trenger da ikke kalle seg pyse bare fordi man liker å gå flatt! Jeg går gjerne bratt, men jeg ser ikke ned på "flate" folk... (bortsett fra det så har jeg ikke flere tips) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilmersen Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Joda Joni, enig i det, men hun er selverklært pyse . Vi endte med å gå til Høgevarde først fra Norefjellstua - men måtte avbryte pga av tåke. Og så fra tempelseter - også i det i sterk tåke. Vi gikk for å se på hytta, men GPS koordinatene jeg hadde for hytta var ikke nøyaktige nok, så vi fant den ikke.... Turen ble forøvrig langt fra pysete - faktisk ganske imponert over min kjære. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coni Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 skogshorn i hesmedal er en bra topp. kan bestiges på "flat måte" fra den ene siden men byr på brattere nedkjøringer på den andre siden (begge ruter har samme utgangspunkt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilmersen Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Vi får ta en tur der senere på vinteren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Skogshorn er egentlig litt bratt til å være flat. I området finnes imidlertid et par flate fjell som f.eks Storefjell, Gilafjell og Grønnsenknipa. Som dagstur fra Oslo er Vikerfjell passe greit. 2 timer å kjøre hver vei og snilt terreng. Ligger noen små snaufjell rett nord for Hønefoss oxå. Høgevarde kan faktisk være en litt småsckummel topp hvis været er usikkert. Mye tåke der og litt konturløst terreng. Har faktisk skjedd gå-seg-bort ulykker og nestenulykker. Norefjell er ganske høyt og høyere enn det meste som er rundt derfor blåser det rimelig friskt oppå der mesteparten av tiden. mvh Bjørn Revil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.