Dompappen Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 (endret) https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/y426zr/dnb-russiske-gasskutt-kan-foere-til-energirasjonering-i-norge Kommer dette til øke prisene på gassboksene vi bruker på tur? Det går en del bokser i løpet av sommeren. Jeg har også kjøpt en del gass i vinter til en gass oven. Har ikke satt meg inn hvor denne gassen kommer fra, antar at det er "norsk" gass vi fyrer i våre gassbrennere? Noe som har peiling? Endret 28. april 2022 av Dompappen Siter
borgern Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 Vanskelig å si. Vil tro mye av det som vil være til salgs fremover allerede er produsert og kjøpt inn av importør/distributør. Men det går jo kjøpe inn noe nå så man har et lager. Uansett vil det vel ikke utgjøre så stor utgift. Siter
Gjest Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 Selve gassprisen er vel uansett en brøkdel av det du betaler for boksen, så med mindre produsentene utnytter situasjonen med å sette opp marginene sine vil du nok neppe merke noe vesentlig forskjell. Siter
Håkan S Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 (endret) Biltema i Sv 55 Skr 230 gr ca 20% höjning tillverkare i Asien då inte Norsk gas på stora behållare för retur så är det ev Statoil gas. Får anv vedkök om man har möjlighet till bränsle. Endret 28. april 2022 av Håkan S Siter
+zimwalker Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 (endret) Dompappen skrev (9 timer siden): https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/y426zr/dnb-russiske-gasskutt-kan-foere-til-energirasjonering-i-norge Kommer dette til øke prisene på gassboksene vi bruker på tur? Trolig. Men I forhold til de som er avhengig av gass til sitt daglige forbruk, så mistenker jeg at de fleste nok vil tåle det uansett. Men blir det for ille er kanskje tiden inne til å prøve en spritbrenner! For egen del er jeg mer bekymret for prisøkningen på toalettpapir, for er det noe jeg gjør omtrent hver dag, så er det å ..... Endret 28. april 2022 av zimwalker Siter
TheSleepwalker Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 esw skrev (10 timer siden): Selve gassprisen er vel uansett en brøkdel av det du betaler for boksen, så med mindre produsentene utnytter situasjonen med å sette opp marginene sine vil du nok neppe merke noe vesentlig forskjell. Så dyrere gass altså. Med begrunnelse "markedssituasjonen" 😅 Siter
Omnilite Skrevet 28. april 2022 Skrevet 28. april 2022 Bra jeg snappet opp noen bokser til halv pris på Jula for en stund siden når de kvittet seg med "Axley" merkede bokser.... (19.90 for 230g) Siter
GJM Skrevet 29. april 2022 Skrevet 29. april 2022 zimwalker skrev (12 timer siden): Men blir det for ille er kanskje tiden inne til å prøve en spritbrenner! Overvej en Brasslite spritbrænder, af ægte messing 🙃 Siter
+zimwalker Skrevet 29. april 2022 Skrevet 29. april 2022 GJM skrev (8 timer siden): Overvej en Brasslite spritbrænder, af ægte messing 🙃 Har den, men foretrekker fortsatt Trangia sin. Siter
Skogens Stønn Skrevet 29. april 2022 Skrevet 29. april 2022 Prisene skal nok stige mange ganger før jeg vil merke dette på budskjettet. Det er ikke på dette pengene flyr avgårde. En gassboks på 450 gram koster 2-3 halvliters ølbokser. Og selv om jeg drikker lite øl (1-2 bokser i uka), så bruker jeg mer penger på øl enn på gass. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.