Tore Skobba Skrevet 26. april 2022 Skrevet 26. april 2022 (endret) Kjøpte nye fjellski av type Åsnes med kortfell, allerede på førstetur i Femunden så løsnet fellen fra skien, og den har siden det alltid sittet ganske så dårlig. Kan ikke lenger lime de til arket som fulgte med men må limes lim og lim for å i det hele tatt sitte. Har andre hatt liggnende erfaring med Åsnes sitt fellelim? Mine forrige feller holdt i mange år og er fremdeles fine men dette er et annet merke. Endret 26. april 2022 av Tore Skobba Siter
+Marius Engelsen Skrevet 26. april 2022 Pålogget Skrevet 26. april 2022 Kan det ha vert noe forurensing på skien? Olje, voks, siliconspray, eller felleimpregnering? Dette ødelegger fellelimet kjapt. I og med at det var helt nye ski, så burde de kanskje vert vasket med skirens før man legger feller på siden man aldri vet hva som kan være på skisålen. Men det er ikke noe jeg har hørt noen opplyse om, det var bare en tanke. 1 Siter
qwer993 Skrevet 26. april 2022 Skrevet 26. april 2022 Ville vasket både fellelimet og fellesonen på skien med whitespirit. 2 Siter
Tore Skobba Skrevet 27. april 2022 Forfatter Skrevet 27. april 2022 Takk for gode tips :-), fikk retur på de da butikken ikke lenger hadde fellelim tilgjengelig. Men skal rense skiene før jeg setter de nye fellen på. Siter
borgern Skrevet 27. april 2022 Skrevet 27. april 2022 Det kan være ski har et snev glider i såle eller noe. Rens de og så kan du rubbe området der fellen skal sitte med fint sandpapir. Bare børst over etterpå så du slipper få sålerester i limet. 1 Siter
Gjest Skrevet 27. april 2022 Skrevet 27. april 2022 Rensing av overflaten på limen på fellene gjør ofte underverk, ikke sikkert at det er nødvendig med ny lim med det første. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.