Gå til innhold
  • Bli medlem

Andre tur med nye ski og gummiknotten på BC-bindingen forsvant. Hva gjør den egentlig og bør jeg finne en ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tur i dag og gummiknoten til den ene BC bindingen var plutselig borte. Oops. Har den en funksjon som tilsier at jeg bør oppsøke min lokale gummiknottmann for fiks?

20220422_133453.thumb.jpg.6ff131a34e865b93c3e8151ac3ffe78a.jpg

Annonse
Skrevet

Mange sportsbutikker har om du spør. Veldig vanlig å miste. Jeg har hatt det med som reservedel på langtur faktisk. 

Du trenger gummiknotten for at skien ikke skal henge helt fritt på skoen. Det er vanskelig å gå fiskebein uten motstanden fra gummiknotten. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for veldig gode svar! Jeg har gått tusenvis av kilometer med mine gamle ski, uten å miste en knott noensinne. Flaks, kanskje...skal bestille nye knotter nå.

Skrevet

Knottene må jo tas ut for å montere bindingen på skiene. Siden disse var nye, tipper jeg at de ikke har kommet 100% på plass etter monteringen. 

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Ok, nå kommer jeg med lua i hånden her igjen: Skisesongen er i gang og jeg skulle til å montere "knotten". Får det jammen ikke til. Merkelig nok, så svikter også Google-ferdighetene mine meg fullstendig. Hjelp en idiot, få en tommel opp! 🤪

Skrevet

Nå husker jeg ikke i farten om de settes inn med åpen eller lukket binding. Prøv begge deler og se hva som funker. De må presses litt sammen sideveis når de dyttes inn.

• Liker 1
Skrevet

I sted slet jeg med at nedre delen fortsatt var løs, men nå, med bare litt mer press, gled den på plass bedre og likner da veldig på tilsvarende "knott" på motsatt side...takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.