Erik Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Jeg planlegger en tur til Cordillera Occidental (Bolivia/Chile) i påsken. Det fleste generelle guidebøker er 3-4 år gamle, så er det noen som har info om følgende: Hvor får man billige flybilletter til La Paz? Noen som kjenner til direktefly mellom Sao Paolo og La Paz? Anbefalte firmaer i Bolivia som kan fikse transport m.v. Anbefalte steder å bo i La Paz og høyere opp i.f.m. akklimatisering. Info om skibestigning av Sajama og andre topper i Cordillera Occidental. Info om værforholdene (særlig snøforholdene) i første halvdel av april. Siter
coni Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har aldri vært i Bolivia men en gang i peru og en gang i ecuador. Husk at det er El Nino i år, og det kan gi store utslag på værforholdene og snømengden. Siter
Erik Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 Jeg vet det. Jeg har nettopp kommet tilbake fra Mendoza-Santiago området og gleder meg allerede nå til å dra tilbake i nov/des i år når det forhåpentligvis blir nok snø for skibestigninger (som det var i des 05). Men jeg er usikker på hvilken innvirkning El Nino har i Bolivia i april. Mesteparten av snøen på Sajama faller i jan/febr., men siden det er et El Nino-år faller det antageligvis mye snø også helt frem til den tørre (vinter)sesongen begynner i mai. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.