Årebo Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 Jag ska investera i ett tält som huvudsakligen ska användas på vinterturer på kalfjället. Söker ett pålitligt tält med gott om plats i förtältet. Gärna enkelt att slå upp. Vikten på tältet behöver inte vara det lättaste i klassen då jag färdas med draghundar. Dom tält jag tittat på är: Fjällräven polar endurance 3 Barents finse 3 Helsport Spitsbergen X-Trem 3 Camp Hilleberg keron 3gt Vilket tält hade ni valt och varför? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Likse Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg hadde samme problemstilling mellom keron 3 gt og spitsbergen x-trem 3 camp i fjor. Jeg endte med å kjøpe spitsbergen da det var salg på teltet og fikk det for ca 50% av prisen på hillebergteltet. Jeg tror alle vil være gode telt. Dersom ett av dem er vesentlig billigere, ville jeg valgt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkan S Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 HS får säljas på rea men ej HB därav kan du hitta HS till bra priser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
northern_fov Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Av en eller annen grunn har jeg begynt å fase ut Helsport og lagt min elsk på Fjellreven. Fikk testet mitt nye Keb Endurance 3 forrige helg og er veldig godt fornøyd. Akkuratt plass til Fjellpulken transporter 155 helt ytterst i forteltet slik at man også får laget seg en kuldegrop. Rikelig med plass inne og super ventilasjon. Polar er vel tilsvarende bare hakket vassere til vintertur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Årebo Skrevet 11. april 2022 Forfatter Del Skrevet 11. april 2022 Vad jag kan förstå så är Barents dom tidigare grundarna av Helsport? vid första anblick ser dom väldigt lika ut. hade varit kul och hör med någon som har ett Barents som kan berätta lite om vad dom tycker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joachim V Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Det er en tråd om Finse her. De har plutselig et på lager nå og det har vært tomt så ville ikke ventet lenge. Jeg på 189cm ville prioritert høyde, da utgår f.eks Spitsbergen som er lavere og bredere. Hva med Patagonia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Årebo Skrevet 11. april 2022 Forfatter Del Skrevet 11. april 2022 Helsport patagonia hade jag helt missat. Det skall jag kolla in. Fjällräven polar är slutsåld likaså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joachim V Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 Årebo skrev (På 10.4.2022 den 18.55): Söker ett pålitligt tält med gott om plats i förtältet. Patagonia har ikke så stort fortelt, jeg svarte litt raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslo Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 (endret) Hva med dette? Jeg er fornøyd med det😊 https://www.fjellsport.no/nigor-spix-orange.html?nosto=nosto-page-search Endret 12. april 2022 av Oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Årebo Skrevet 12. april 2022 Forfatter Del Skrevet 12. april 2022 Nigor är ett okänt märke för mig. ser väldigt bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Årebo Skrevet 13. april 2022 Forfatter Del Skrevet 13. april 2022 Barduner eller inte? när det något man bör ha? Hilleberg har valt att inte ha barduner medan dess konkurrenter har det. endel amerikanska märken har bara barduner på kortsidan av tältet. är risken hög att man får in massa snö i absiden/tältet om det drevar snö om man inte har barduner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DFM62 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Årebo skrev (3 timer siden): Hilleberg har valt att inte ha barduner medan dess konkurrenter har det. Det er vel ikke riktig? Hilleberg har da plenty med barduner på alle kanter på alle sine modeller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Årebo Skrevet 13. april 2022 Forfatter Del Skrevet 13. april 2022 Jag fick lite hjärnsläpp med svenska och norska språket. Stormmatter var det jag menade 😅 sorry 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg ville valgt Spitsbergen om jeg var deg. Gjerne handlet på ca halv pris på kampanje. Da får du MYE telt for pengene... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexanderKristiansen Skrevet 9. juli 2022 Del Skrevet 9. juli 2022 Likse skrev (På 10.4.2022 den 22.43): Jeg hadde samme problemstilling mellom keron 3 gt og spitsbergen x-trem 3 camp i fjor. Jeg endte med å kjøpe spitsbergen da det var salg på teltet og fikk det for ca 50% av prisen på hillebergteltet. Jeg tror alle vil være gode telt. Dersom ett av dem er vesentlig billigere, ville jeg valgt det. Hvor kjøpte du Spitsbergen og hvor mye ga du for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Likse Skrevet 11. juli 2022 Del Skrevet 11. juli 2022 AlexanderKristiansen skrev (På 9.7.2022 den 20.00): Hvor kjøpte du Spitsbergen og hvor mye ga du for det? Jeg husker ikke nøyaktig pris lengre, men det var 6 tusen ett eller annet (sikkert 6999 😛) på xxl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristoffer Sandnes Skrevet 16. juli 2022 Del Skrevet 16. juli 2022 Spitsbergen 3 har det største innerteltet av de teltene du vurderer. Innerteltet har målene 180×220 med rette vegger i begge endene. Og med sine to fortelt er problemet med at inner og ytterduk treffer hverandre i dårlig vær eliminert. De andre opererer med 160/165 bredde i innertelt. Keron 3GT har vel noe større fortelt enn Spitsbergen, men 20cm ekstra bredde i innerteltet er mere verdt. Hvis du ikke har veldig hastverk kan det se ut til at Barents driver å forsker på en konkurent til spitsbergen og Keron.🤔🤔 Her er bilder av Spitsbergen xtrem 3 og Barents Trollheimen Classic 3(samme layout som Finse 3, men uten stormmatter og ekstra barduner etc) Før jeg kjøpte Spitsbergen X-trem hadde jeg et Fjellheimen X-trem 3 camp, dette er jo et telt som er i ca samme størrelse som Trollheimen/Finse. Jeg syns de blir for små til vinterbruk, spesielt hvis man er to eller har med hund. Nå vet jeg ikke hva du har tenkt å bruke teltet til. Er det soloturer der du går dagsetapper, river og slår leir hver dag så er det kanskje gunstig med et telt med 3 stenger kontra 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.