+Robinson Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 (endret) Jeg har sett denne bukken en gang tidligere i vår og denne gangen fikk jeg ett par brukande bilder. Da jeg lastet ned bildene så jeg merkene på halsen til bukken. Ganske tydelig på det nederste bildet med avskrapet pels nederst på halsen, og den markerte ringen høyt oppe på halsen. Kan den ha sittet fast i ett gjerde?? Endret 8. april 2022 av Robinson Siter
sturela Skrevet 8. april 2022 Pålogget Skrevet 8. april 2022 Tror det er felling av vinterpels. Har en bukk her jeg bor også som også har mistet pels , spesielt på nakke. Den ser ganske likt ut som på dine bilder. 2 Siter
Vandrefalk Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Ja, mest sannsynlig at dette er røyting.. Siter
+Robinson Skrevet 8. april 2022 Forfatter Skrevet 8. april 2022 Dere har sikkert rett. Jeg ser jo at det er noen løse pelstuster foran på ryggen også. Siter
Skogens Stønn Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 (endret) Jeg synes dette ser mer ut som utøy, pelslus eller lignende. Vil ikke røyting gi områder med lysebrun sommerpels og ikke hårfrie områder som jeg synes dette ser ut som? https://www.vetinst.no/sykdom-og-agens/haravfall-hos-radyr Røytinga starter vel vanligvis ikke før i mai-juni? Endret 8. april 2022 av Skogens Stønn 2 Siter
+Robinson Skrevet 12. april 2022 Forfatter Skrevet 12. april 2022 Jeg tror ikke vi har hjortelusfluen her i sørvest enda. Jeg heller til pelslus, som etter det veterinærinstituttet opplyser er ganske vanlig. Nå så bukken ganske sunn ut, så den kan ikke være så veldig plaget. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.