coni Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Her kommer noen bilder fra juleferien. Som i Norge var det alt for varmt i desember. Det var utrolige 3 uker uten sky på himmelen fra 8.desember til 31.desember. Så kom det litt snø men den er borte igjen siden snø smelter fort i 15 varmegrader. Nå er det mer høyfjells-topptur enn skisesong. Har gitt opp håpet om å møte vinteren i år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Flotte bilder Coni. De hadde fortjent en høyere oppløsning! Er de tatt med en mobiltelefon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coni Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Nei, men jeg må lage dem mindre for å kunne laste dem opp. Jeg reduserer dem via outlook. Finnes det en bedre måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Fjellforum tillatter langt større bildestørrelser enn det du har lagt ut her. Et program som Photoshop eller annet bildebehandlingsprogram gir vel bedre resultater, men er kanskje mer omstendelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du har jo mye å gå på ifht størrelsen, største bildet ditt er bare 65kb på 640x480. Du kan glatt sende de i 1024x768 med samme komprimering. Om du kan gjøre dette i Outlook vet jeg ikke, aldri prøvd. Microsoft Office Picture Manager, hvis du har det, er enkelt og greit å bruke i alle fall. Legg de bildene du vil komprimere i ei mappe, åpne ene bildet, trykk ctrl+T, trykk ctrl+A, velg "endre størrelse", angi størrelse, og til slutt "lagre alle". Jeg ser mer enn gjerne disse bildene i større utgaver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coni Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg har bare Microsoft standardproduktene, altså ingen bildebehandling.... Da blir det vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Prøv http://gimp.org/windows/ eller http://picasa.google.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesO Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis man kjører Windows XP og ønsker en enkel og grei løsning for å redusere størrelsen på bilder, er Image Resizer pluginen i XP PowerToys et alternativ: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx Johannes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg:) Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 utrolig nydelige bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coni Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, det hjalp. Takk for tipsene. Jeg installerte Picasa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hehe... her går det fra det ene alpeområdet til det andre.. Likte bildet av Blåtindane, flott topptur forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Likte bildet av Blåtindane, flott topptur forresten. Nå skjønner jeg hvorfor det heter Blåtindane også... Fin størrelse på bildene dine nå Coni. Nå er det bare å strø ut med alpebilder (og fra andre steder selvsagt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg:) Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Helt sykt pent altså. RESPEKT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.