Gå til innhold
  • Bli medlem

MUSIKK MED IS, BJØRK OG STEIN


yardbird

Anbefalte innlegg

Musikeren Terje Isungset fra Geilo har nettopp kommet med en ny CD, "Two Moons", innspilt i en igloo på Geilo for ett år siden, med instrumenter laget av is, tre og stein. For å sitere Terje Mosnes anmeldelse i Dagbladet:

"Han er selve oversetteren av naturmystikk og urkraft til musikk.....tonesyngende isperkusjon, ishorn, istrompet og menneskestemmer...en stemningsmalende monotoni, tidvis med noen utrolig lavfrekvente, dirrende bunner........på toppen av det hele synger Isungset og Jørgensen (trompeter fra Bergen; min anm) ordløst, i det ene forløpet flammende som nordlyset, i det neste dempet som en avkreftet isbre........ "

Så hvis vinteren fortsatt holder seg unna, kan det være en ide å sette seg ned med Terje Isungsets fascinerende musikk. Jeg har også hørt og sett ham live, og det var en stor opplevelse. En mix av norsk folkemusikk, verdensmusikk og jazz smeltet sammen til helt særegent uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var jeg på konserten i Kautokeino.

det var rundt 25-30 minus.

Han sa det han Terje att bedre kunne det ikke hvert.

Musikken var veldig fin, hver eneste lyd som kom fra (snø)scenen var utrolig klar og skjør.

Joiken var rolig og stemningsfull, magisk.

Uten kulda tror jeg ikke det hadde blitt det det var.

Anbefales.

http://www.rikskonsertene.no/rammer/f_02.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.