Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på topptur i Hurrungane i februar. Det blir sikkert kaldt og ufyselig, men det er jo greit.

Planen er å ta oss opp fra Turtagrø til bandet, og overnatte i telt der, før toppturforsøket på Store Midtmaradalstind. Som seg hør og bør på en slik tur blir det med endel krimskrams i tillegg til vanlig vinterutstyr, og anmarsjdagen høres ut som en dag jeg helst bare vil glemme i ettertid, særlig hvis det er endel snø.

Diskusjonen truger eller ski har kommet opp. Truger har jo fordelen at du ikke trenger med ekstra sko til toppturen.

Ski og feller kjenner har vi god erfaring med, og er et velprøvd kort. Vi må da bære med ekstra støvler. Det er ikke aktuelt å gå toppturen i skisko.

Randonee er jo to fluer i en smekk, men vi har ikke utstyret

Ser at endel har erfaring med truger - betydelig mer enn meg.

Jeg er takknemlig for alle innspill. I utgangspunktet heller jeg mot ski - noen som har erfaringer?

Annonse
Skrevet

Jeg har flere ganger gått turen på sommertid. Fra Midtmaradalsbreen opp til Lavskard er det bratt; man sparker sig opp på støvle nasene.

Fra Lavskard er det lett, men Hals hammer må omgåes på høyre sidde (1 taulengde grad 3). Viss returen må være samme vei er det greit å rappelere ned Hals hammer, som er svært utsatt (billede); resten er lett.

Beklaker billed kvaliteten; det er ett gl. dias der er skannet.

post-258-133474447775_thumb.jpg

Skrevet

Vi er noen pers. fra Drammen som har vært i dette området noen ganger på førjulsturi desember.

Da det er ganske langt inn til hytta på bandet , ville jeg prøvd på ski . Skiføret har vært så som så men ,det er jo 2 mnd. før du skal.

Et lite tips er å ikke følge sommerruta opp til NTK da denne er rasutsatt flere steder . Dere bør gå mot vegg under Dyrhaugstind(Lewins crag ), over et par små vann og ned mot NTK.

Bratt og rasutsatt opp lavskar. Vi har omgått punktet rett opp fra lavskar ut mot ringsdalen ?(motsatt av Midtmaradalen ). videre er det greit til halls hammer. Herifra tok vi ned en renne til høyre .Deretter rant tiden ut for oss.Resten er upløyd mark for meg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.