Gjest Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Bare en liten annonsering av denne begivenheten... Årets første topp skulle bli åsen Hevilen (412 moh) ved Store Drakstsjøen litt nord for Selbusjøen i Sør-Trøndelag. Det var alt for lite snø til å gå på ski, men tungt nok å labbe i den vesle snøen som lå her og der, især høyt oppe. Formen var temmelig dårlig, men det var godt å få rørt litt på seg igjen likevel. Det var ingen andre å se ute denne dagen, antageligvis er det ikke de helt store folkemengdene som bruker disse områdene som turterreng. Til gjengjeld fikk jeg se to orrhaner og én orrhøne. Det er alltid artig med dyreliv! Nå håper jeg at Hevilen blir den første av mange, mange fjelltopper i 2007, og at været snart blir litt bedre så jeg kan få tatt en litt lengre tur til en litt mer spektakulær topp. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
panda Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Kuult! Hva er det hvite som ligger på bakken ? Siter
Gjest Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Vel, det var hvitt, det var kaldt, det var luktfritt...og det smeltet og ble til vann når jeg tok på det...så jeg tror rett og slett at det var... ...snø!! Det har forøvrig snødd her oppe i hele natt også. Snart på tide å finne frem skiene nå! Siter
panda Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Glimrende. Jeg har skiene i høyeste beredskap men det snør jo ikke på fjellet engang rundt Oslo. Har nesten glemt hvordan snø ser ut.. Siter
gi Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 I går hadde jeg årets første skitur, på 6-7 cm fersk snø Men noen topp har jeg ennå ikke vært på i år...... Siter
snilen Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Jeg har også vært der på ski, men noen typisk skitopp er det vel ikke egentlig. Den gang da jeg var ung og sprek student gikk vi på godt føre en runde innom 4 studentkoier og en studentspeiderhytte. Ruta var Duddelibu(Selbuhøgda) - Selbukåten(midt mellom Vardebu og Vindsmyr) - Vennavolden(Nord for Vennafjellet) - Heinfjordstua(ved store Drakstsjøen) - Stallen(i østenden av store Drakstsjøen) og retur Duddelibu. de siste bakkene opp til Duddelibu ble som oftest tunge etter en slik tur. En gang jeg var ekstra sprek tok jeg også turen oppom 4-kommunerstoppen Hevilen. Siter
Lillemeg:) Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har gått på noen små skiturer men ingen topp enda i år. gleder meg vilt til å komme opp i høyfjellet igjen. noen tips om første turen i år? Siter
Gjest Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Snilen: Nå kjenner jeg ikke alle de stedene du nevner, men det høres jo ut som litt av en runde likevel. Lillemeg: Tjaa...siden du har Valdres som bosted, så burde det da være rikelig med muligheter!? Bitihorn er jo en klassiker, der var jeg i alle fall selv i sommer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.