geirara Skrevet 19. mars 2022 Skrevet 19. mars 2022 https://barentsoutdoor.no/produkter/soveposer/ De første soveposene fra BO tilgjengelige på nett. Siter
helcross Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 Bestilt spring og summer, håper det kommer til å fungere bra som et helårs system sammen med fleece innerpose. 2 Siter
Terka Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 "Kan kombineres med Alta Summer og sammen vil de utgjøre en vinterpose med T-Lim på -16" - Alta er vel Helsport sovepose, og Tana Spring/Summer deres produkter. > Ikke helt ferdig tekst? - T-Lim på - 16 vil vel gi en t-comf på -10. > Selv ville jeg nok valgt litt mer temperaturmargin i fjellet midtvinters, men det kommer selvsagt an på hvor og hva man mener med vinter. Siter
helcross Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 Med en fleece innerpose regner jeg med t-comf kommer opp på rundt -16. Har alltid med jervenduken thermo også på vintertur. Gir ialleflall en forholdsvis billig og fleksibel løsning. Selv om det nok ikke er den letteste eller varmeste. 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 Sikkert fine poser, men det skorter litt på kreativiteten kanskje? Ser akkurat ut som Helsport Alta-posene. 1 Siter
helcross Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 Tipper det er samme posen, med litt større passform. Siter
Nora J. Helliksen Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 3 hours ago, Terka said: "Kan kombineres med Alta Summer og sammen vil de utgjøre en vinterpose med T-Lim på -16" - Alta er vel Helsport sovepose, og Tana Spring/Summer deres produkter. > Ikke helt ferdig tekst? - T-Lim på - 16 vil vel gi en t-comf på -10. > Selv ville jeg nok valgt litt mer temperaturmargin i fjellet midtvinters, men det kommer selvsagt an på hvor og hva man mener med vinter. Det er jammen bra observante Fjellforumere følger med for her hadd det definitivt sneket seg inn en liten leif. Utrolig hva som kan skje når man etter mange år utvikler litt for aktiv autopilot.. Tusen takk for at du følger med! Hilsen Nora/Barents 3 Siter
Nora J. Helliksen Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 2 hours ago, sneakyowl said: Sikkert fine poser, men det skorter litt på kreativiteten kanskje? Ser akkurat ut som Helsport Alta-posene. Tillater meg å svare på denne jeg.. Det er vanskelig å skille soveposer fra hverandre på bilder (og tekst forsåvidt), men kan love deg at disse posene ligner svært lite på hverandre. Både type fiber, konstruksjon og passform er ulikt. Blir litt feil av meg å vise bilder her kanskje, men gå gjerne i butikk og se de ved siden av hverandre Hilsen Nora/Barents 5 Siter
LitekH Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 Jeg syns det er spennende å se at Barents Outdoor kommer med spennende og nyskapende produkter. Tror muligens Helsport gradvis vil blekne. Følger spent med BO videre og ønsker dere lykke til og stå på! 2 Siter
Joachim V Skrevet 23. mars 2022 Skrevet 23. mars 2022 (endret) helcross skrev (4 timer siden): Med en fleece innerpose regner jeg med t-comf kommer opp på rundt -16. Har alltid med jervenduken thermo også på vintertur. Gir ialleflall en forholdsvis billig og fleksibel løsning. Selv om det nok ikke er den letteste eller varmeste. Kan jeg spørre hvordan du best bruker jerven med soveposen for å unngå fukt/kondens, bare bretter den rundt? 😛 Endret 23. mars 2022 av Joachim V Siter
helcross Skrevet 24. mars 2022 Skrevet 24. mars 2022 Joachim V skrev (19 timer siden): Kan jeg spørre hvordan du best bruker jerven med soveposen for å unngå fukt/kondens, bare bretter den rundt? 😛 Har ikke opplevd mye kondens i posen når jeg bruker fleece innerposen. Men i mitt tilfellet her vil jeg ha " 4 lag." Fleece-Spring-Summer-jerven, tenker at dette vil være fordelaktig ift kondensproblematikken? Kun en påstand fra min side som jeg ikke har bevis for. Men skulle tro prinsippet om flere lag også gjaldt soveposer. Fiberposer er heller ikke like sårbare for fukt hvis det oppstår. Siter
+sneakyowl Skrevet 24. mars 2022 Skrevet 24. mars 2022 helcross skrev (4 timer siden): Har ikke opplevd mye kondens i posen når jeg bruker fleece innerposen. Men i mitt tilfellet her vil jeg ha " 4 lag." Fleece-Spring-Summer-jerven, tenker at dette vil være fordelaktig ift kondensproblematikken? Kun en påstand fra min side som jeg ikke har bevis for. Men skulle tro prinsippet om flere lag også gjaldt soveposer. Fiberposer er heller ikke like sårbare for fukt hvis det oppstår. Fukten oppstår, og den har ikke noe sted å gå med Jervenduk rundt ytterst. Da legger det seg nok i foret på duken, noe man kanskje ikke merker før 2+ dager og ikke "tørkende" vær. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.