Gå til innhold
  • Bli medlem

Rubbing av fjellski

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Rubbing av fjellski... Er det noen som har gjort dette her? Noen tips?

Hva med valg av sandpapir? Har hørt at det skal være mellom 40-100..

Annonse
Skrevet

regner med du tenker på for å få smørninga til å sitte bedere.

Har hørt at en ikke skal bruke sandpapir, men slipepapir der kornene sitter bedre fast.. ikke det at jeg har brydd meg. Bruker det jeg finner hjemme og rubber forsiktig i festesonen.

Et tips kan være å legge ett lag av den hardeste festevoksen (grønn) eller spesiel base voks som vames lett inn. Da sitter den bedre og gir feste for annen voks. Dette lærte jeg hos et smørekurs hos swixs og syntes det er noe i det.

Skrevet

Selvfølgelig mener han ikke rubbing for at festevoksen skal sitte. Alle gjør vel det med skiene sine hvis man skal ha på festevoks eller klister og ønsker at smurningen skal vare en stund.

Rubbing legges i fiskebensmønster i festesonen på langrennsski for å gi godt feste uten annen skismurning. Særlig aktuelt på problemføre og fallende nysnø. Jeg har aldri prøvd det. Jeg tror det går like greit på fjellski, men jeg tror det er en stor fordel om du har en svart sintret såle på skiene. Det blir litt lettere å se rubbingen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.