Fjellfanten Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har noen Dynastar Legend 8800 178 cm på hånd. Selv er jeg litt over 190.. Har planer om å bruke skiene litt i bakke, men stort sett på toppturer og enkelte bortoverturer. Vel, HOVEDPOENGET ER AT JEG OM TO UKER SKAL LÆRE MEG TELEMARK. Er det ikke lettere å håndtere korte ski? Setter stor pris på raske svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runegutt123 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg kjenner ikke Dynastar. Jeg syntes øyeblikkelig skiene virka noe korte. Mine ski er like lange som meg selv, nesten Jeg er 187, skiene er 185. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Syns også det var vel korte ski, minst 12 cm kortere enn egen høyde. Tror ikke det vil være noen forskjell i læreprosessen om skiene dine er 188 eller 178. Du vil kanskje oppleve at 178cm blir for kort når du får litt fart på skiene, de blir ustabile. Vet ikke, synser litt nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lhaugl01 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 178 er definitivt for kort! ca 185 er fin nybegynnerlengde for deg, senere vil du nok foretrekke ca 190.. 8800 skiene er forresten veldig kjedelige bakkeski (selv om du ikke prioriterer dette mest) Sats heller på noen ski med en anelse mere innsving. Hvis du skal gå mye topptur sats på et par Atomic sugar daddy 183 alt Volkl Mantra, Rossignol b3 el. mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellfanten Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Tusen takk for kjappe svar. Kikker litt på nye ski, så ser jeg hva som dukker opp på bruktmarkedet. Har et par uker på meg. Det er ikke lett detta når en ikke har peiling på hva en skal se etter. Takk igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.