Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har ikke kartet foran meg nå.. Hvor kan jeg kjøre for å komme lengst mulig inn på vidda. Kortest mulig fra Bergen lengst mulig inn i snøkaos og kulde.

Noen anbefalinger til hvor jeg bør starte turen sånn i farten. Hele helgen, pulk og en lang skitur.

Annonse
Skrevet

Feiret nyttår på finse. der var det plenty snø. endelig fikk jeg stått på ski!!!!

vet ikke hvordan det er med snø andre plasser, men du kan jo kjøre til ustaoset og gå inn på vidden derifra?

eller blir det veldig langt?

Snakket med en del lokalkjente på Finse som advarte mot vannene på fjellet, de mente at det har vært alt for mildt og det er mange plasser isen IKKE er trygg!!

"De fleste gir seg FØR leken blir god!"

Skrevet

Takk skal dere ha.

Turen gikk til h.. fredag ettermiddag. Må ta det igjen neste helg.

Ingen dum ide å kjøre til Ustaoset, går helt fint.

Oki.

PS: Nyttår på Finse hørtes herlig ut!

Skrevet

Spørsmålet i overskriften må besvares med et rungende JA :!:

Ihht til nevnte senorge.no er det den meste snørike vinteren siden 1971 for størstedelen av Hardangervidda, og det gjelder både østsiden og vestsiden.

Irriterende at ikke dette hvite stoffet kan gjøre seg gjeldende i lavlandet også :lol:

Skrevet

Hei johnpd, eg feira også nyttår på Finse. Fekk fire dagar på rad med ski :lol: Synd veret ikkje var som fredagen alle dagane.

Skrevet

Lurer på hvor bra dette snøkartet er. Skulle tro det er mye snø på vestlandsbreene nå, men kartene viser omtrent ingenting. Kan det være at snødybdene på breene vinterstid ikke blir sjekket på grunn av strevet med å komme seg opp på breplatåene?

Skrevet
Hei johnpd, eg feira også nyttår på Finse. Fekk fire dagar på rad med ski :lol: Synd veret ikkje var som fredagen alle dagane.

Jeg kom meg desverre ikke opp før på lørdagen, men hørte de skrøt av været før i uken...

Solgte vafler på Klemsbu hele lørdagen så fikk ikke på meg skiene før søndag, men det var fantastisk å endelig kunne bruke snøen! Og mandags morgen, d va litt av ett vær og føre før vinden kom. Var ute når solen kom opp. Ikke et vindpust, og DET føret, helt fantastisk!!

Reiser nok snart opp igjen! (til helgen?) :lol:

Skrevet
Lurer på hvor bra dette snøkartet er. Skulle tro det er mye snø på vestlandsbreene nå, men kartene viser omtrent ingenting. Kan det være at snødybdene på breene vinterstid ikke blir sjekket på grunn av strevet med å komme seg opp på breplatåene?

Iflg dagens Sogn Avis kom det i november og desember det doble av normalen med snø på Steinmannen ved Jostedalsbreen. NVE har grunna dårleg ver ikkje klart å gjennomføre den vanlege turen tidleg i januar, så dei er spente på om dei i det heile finn målestonga når dei kjem seg opp. Stonga er tre meter høg og skal normalt skøytast på denne tida av året.

Ved Skålabotnen på Sognefjellet er det om lag to meter.

Skrevet

Snakket med en del lokalkjente på Finse som advarte mot vannene på fjellet, de mente at det har vært alt for mildt og det er mange plasser isen IKKE er trygg!!

Er det noen som vet hvordan det er med sikkerheten på vann på vidda nå? Det har vel blitt endel kaldere i det siste så det burde vel ha gjort susen eller er det best å legge ruten mest mulig utenom vanna denne "vinteren"?

Skrevet

Er det noen som vet hvordan det er med sikkerheten på vann på vidda nå? Det har vel blitt endel kaldere i det siste så det burde vel ha gjort susen eller er det best å legge ruten mest mulig utenom vanna denne "vinteren"?

Kaldere ja, men e komt mye snø som isolerer godt, men burde vel komme seg nå etterhvert.

d e vel bare å snakke me de lokalkjente :):P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.