Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange av innleggene, men ingen av anbefalningene passer meg direkte. Derfor spør jeg om noen kan anbefale en sekk på rundt 85 L og oppover. Jeg vil legge spesielt vekt på komfort mens jeg bærer siden jeg lett får vondt i ryggen ved å bære tungt. Ikke tenk på pris hvis dere har noen forslag, siden komfort kommer foran pris. Jeg er 1.80 høy. Sekken skal brukes hele året.

Jeg har sett på Helsport x-trem 90+30, men har hørt mye forskjellig om den. Siden jeg ikke kjøper ikke sekk hvert år, så vil være 100 % sikker.

Er litt grønn på dette området så håper på råd fra ekspertene ;)

Annonse
Skrevet

Hei!

Har selv en Bergans Alpinist på 130 liter og er superfornøyd med den. Er riktignok ikke plaget av vond rygg til vanlig, så sekken gjør hverken fra eller til på det. Knærne derimot streiker litt når sekken blir for tung . Vil tippe ryggen din vil gjøre det samme om vekten blir altfor drøy ;)

Men ellers har jo både Osprey og Arc'teryx endel modeller der det finnes gode muligheter for tilpassing av sekken til DIN rygg. Forskjellige lengder på sekken samt utbyttbare og termoformbare skulderremmer og hoftebelter. sportsnett.no og oslosportslager.no fører disse merkene og kan hjelpe med tilpassningen.

(sportsnett.no har fremdeles Arc'tyrex Bora 80 på tilbud, sjekk under "romjulstilbud".)

H.

Skrevet
(sportsnett.no har fremdeles Arc'tyrex Bora 80 på tilbud, sjekk under "romjulstilbud".)H.

Jeg har brukt denne mye, både sommer og vinter. Den er akkurat stor nok til full vinteroppakning og 4d med mat hvis du er litt minimalistisk. Sekken sitter som et skudd på min rygg, og jeg har en litt kranglete en... Men, du må prøve. Har hørt mye godt om Osprey sine sekker også.

Lykke til!

Skrevet

Kan anbefale Arcteryx Bora 80 ja!

Meget god sekk som sitter bra på ryggen når du får tilpasset den.

Er litt dyr, men det ordner du lett med å feks bestille den fra utlandet (moosejaw.com feks)

Skrevet

Da ble det Bora 80! Jeg var hos sportsnett.no i oslo i dag. Fikk den siste som de hadde på tilbud i butikken. Den satt som støpt, og virket som en god sekk.

Takk for rådene, og spesielt til justanothernut med tanke på tilbudet!

Skrevet
Da ble det Bora 80! Jeg var hos sportsnett.no i oslo i dag. Fikk den siste som de hadde på tilbud i butikken. Den satt som støpt, og virket som en god sekk.

Takk for rådene, og spesielt til justanothernut med tanke på tilbudet!

Og jeg som gikk og vurderte om jeg skulle kjøpe en selv. Men om du fikk den siste får jeg vel klare meg uten. Trente den jo strengt tatt ikke :?

H.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.