Chivato Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Kor mange tommar vil de ha hatt på ein samekniv når dykk først skal kjøpa ein? Eg har tenkt på å handla meg det og eg vil høyra kva dykk synst om det. Siter
t-nielsen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 har 2 stk 9" jeg er fornøyd med, kan brukes til alt:-) Siter
t-nielsen Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 er den som er mest vanlig, de fleste jeg vet om som har samejokk har den størrelsen Siter
Kayaq Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Har 9" strømeng, kamerat av meg har 8" med fingervern! like god den altså Siter
runegutt123 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Det viktige er at det er Strømeng. Alt anna virker rart i forhold. Jeg har 9", kona 8" Siter
Polardego Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Noen andre som har gått over til øks og sag? Har en liten turøks og en sammenleggbar sag. Synes man klarer de "tunge" jobbene bedre med slikt utstyr. Har en 5" og en 9" Strømeng, men de blir ikke ofte brukt. Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Bruker ikke finnkniv mer. Synes den er som mye black og dekker verktøy (multi). Brukbar til mye, men ikke god i noe. Bruker øks for det meste, har av og til sag med. Finnkniven har jeg lagt bort. Siter
Floern Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 du burde passe på og holde ved like eggen og resten av bladet etter tur og bruk. Min strømeng 8" er super den, men etter en tur blir den litt skitten. Det er viktig med jevnlig sliping. På en tur i sommer brukte jeg den så mye at eggen ble helt ren. er blitt skitten igjen nå da Men alt i alt samekniven er en TROFAST turkamerat. Har med øks også til de tyngre oppgaver, men det er ikke alltid man gidder å drasse på begge. Siter
Jakobsen Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 kjøp denne (kniv en fullgod erstatning til samekniven, ikke så ille på pris heller faktisk. også meget fin om man skulle treffe på noen ikke fullt så happy russiske soldater elns. å du selvfølgelig befinner deg i afghanistan med langt svart krøllete hår, svart singlet, og en MG. Siter
vandrer Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Har med samekniv, ja. Et utrolig nyttig redskap! I tilegg kjøpte jeg i år Fiskars nest minste øks og grensag. Sistnevnte er noen centimeter lengre enn vanlige tursager, en opplagt fordel, og bladet ligger inni skaftet. Lengden på skaftet = lengden på ryggsekken. Nykommerne sparer inn såpass med tid at bålfyring nærmest har blitt en lek. http://www.fiskars.com/NO/Hage/Product+Detail?contentId=83720 http://www.fiskars.com/NO/Hage/Product+Detail?contentId=83837 Siter
lommelun Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Har også kommet frem til at det er jævla praktisk med øks på tur... Har også en strømeng med fingervern som jeg synes er kjempefin Siter
Chivato Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Ja, eg har sett på sånne og Jakobsen. Dei er jo fine å ha alle:p Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.