trondaage Skrevet 1. februar 2022 Skrevet 1. februar 2022 Hei. Jeg savner et bedre låssystem til Åsnesskiene mine. Har Nansen, Kongsvold og Breidablikk- skiene , i veldig mange minusgrader faller fellene lett av. Jeg skulle ønske at hakene på fellene gikk igjennom og at man kunne låse de fast på oversiden. Siter
Omnilite Skrevet 1. februar 2022 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har ganske mange mil med Åsnes feller på forskjellige ski, bare 1-2 ganger har jeg vært plaget med at fellene falt av (kun ene skien). Det var på våren, vått føre og fellene var fullstendig vasstrukket. Da funket ikke limet. Prøv å friske opp limet, du kan varme litt forsiktig med hårføner som første forsøk. Legg eventuelt på nytt lim, Colltex og Black Diamond har lim på tube. Legg litt på, varm opp med føner og stryk utover med en sparkelspade. Legg noe på bordet under fellen for å unngå limsøl. Det er viktig å tørke fellene etter bruk for at limet skal funke bedre. Siter
qwer993 Skrevet 1. februar 2022 Skrevet 1. februar 2022 Vaske limoverflaten med en whitespiritklut fungerer også for å friske opp limet Siter
Tore Skobba Skrevet 26. april 2022 Skrevet 26. april 2022 hmm lagde akkurat en post om det samme her. Har noen nye Åsnes feller og limet fungerer veldig dårlig, har hatt 3 andre feller og aldri opplevd slik problemer før Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.