tomstensrod Skrevet 25. januar 2022 Skrevet 25. januar 2022 Er det noen som har laget eller kjøpt smarte oppheng på vegg til hjelmer? Behovet er i utgangspunktet for skihjelmer, men kan bli en og annen klatrehjelm og de også... Blir litt av det i en familie på fem, har laget meg et tynt tau med løkker på som jeg klikker de inn i nå, men gjerne noen har en smidigere løsning de vil dele? Siter
+Marius Engelsen Skrevet 25. januar 2022 Skrevet 25. januar 2022 Jeg har brukt spiker, og henger de rett på veggen. I garasjen brukte jeg også en spiker, og hang de på en bjelke etter lukket hakestropp. Siter
Terka Skrevet 25. januar 2022 Skrevet 25. januar 2022 (endret) I gangen her har jeg samme løsnining som @Marius Engelsen, men brukt skruer oppunder taket. (Gangen er moden for oppussing så noen skurer ekstra her og der er lett å teste ut) På der kombinerte gjesterommet/utstyrsboden har jeg hylle over senga i 2 meters høyde med noen rader mes tau mellom hylleknektene for oppheng av hjelmer og diverse. Antagelig tilsvarende løsning som deg @tomstensrod ? Siden en del ulikt utstyr brukes i hverdagen og helgene hjemme så har lett tilgang vært prioritert, dvs "utstyrsbod" rett innenfor ingangsdøra, skiutstyr i gangen ila vinteren, osv. Funderer forresten på å feste hjelmene i T-kroker i taket enten i gangen eller i "utstyrsboden", blir fort litt av dem med ulike aktiviteter. Endret 25. januar 2022 av Terka Siter
elgen Skrevet 26. januar 2022 Skrevet 26. januar 2022 Hei Det finnes til ridehjelmer fx. https://www.biltema.no/fritid/hesteutstyr/stallutstyr/hjelmhenger-2000031218 går vel også til andre hjelmer. Elgen Siter
tomstensrod Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Skrevet 26. januar 2022 elgen skrev (På 26.1.2022 den 2.48): Hei Det finnes til ridehjelmer fx. https://www.biltema.no/fritid/hesteutstyr/stallutstyr/hjelmhenger-2000031218 går vel også til andre hjelmer. Elgen Ekspander Ja, jeg har sett på litt ulike varianter. Synes kanskje denne så mest interessant ut: https://www.horze.no/stativer-og-hengere/horze-hjelmkrok-til-vegg/50044.html?gclid=EAIaIQobChMIi5SwuqjM9QIVEeJ3Ch0kwQPHEAQYAyABEgL0APD_BwE#color=BL Litt vanskelig å si hvordan den fungerer med alpinhjelmer Siter
tomstensrod Skrevet 26. januar 2022 Forfatter Skrevet 26. januar 2022 Terka skrev (På 25.1.2022 den 22.04): På der kombinerte gjesterommet/utstyrsboden har jeg hylle over senga i 2 meters høyde med noen rader mes tau mellom hylleknektene for oppheng av hjelmer og diverse. Antagelig tilsvarende løsning som deg @tomstensrod ? Ekspander Opphenget jeg skal ha blir vertikalt på veggen, ikke horisontalt. Og det samme er det jeg har nå i en annen bod. Siter
+PTG Skrevet 26. januar 2022 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Stort sett på spiker/kroker når de ikke brukes aktivt. Men for aktuell sesong kjøres det "temabasert", inklusive hjelmer og da i store plastbokser. F.eks kiting - alt i en boks + kiter. Klatring alt i en boks + tau. Når man er ofte på tur så er min erfaring at da slipper man å tenke igjennom hvor ting er hver gang og færre ting å glemme ☺️. Endret 26. januar 2022 av PTG Siter
+Espen Ørud Skrevet 26. januar 2022 Skrevet 26. januar 2022 Kompis har de festet med karabinkrok i en løkke i enden på et tau som går gjennom to øyeskruer. Dermed henger de midt i taket der de ikke tar plass. Bare å løsne enden på snora og fire dem ned og så får du utnyttet plass om ofte ikke lar seg bruke.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.