Gå til innhold
  • Bli medlem

Kupilka kopp + silikonlokk = Morgenkaffe uten kondens

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Raskt og enkelt tips:
På vinterstid har jeg irritert meg litt over å føle at morgenkaffen ikke kan nytes skikkelig når det "tyter" damp opp fra kaffekoppen og opp i telttaket. Der vil det til syvende og sist fryse til. Jeg vurderte å bytte ut min faste Kupilka-kopp med en kaffeavtale-kopp fra bensinstasjonen nettopp på grunn av dette.
Etter litt tilfeldig roting i skapet fant jeg en plastkopp med et "kaffe-to-go" silikonlokk til som jeg aldri har brukt. For morro skyld prøvde jeg lokket på Kupilka-koppen, og den passet visst ganske så perfekt! Koppen kan snus på hodet uten at noe renner ut, bortsett fra drikketuten og det lille luftehullet.

Da kan jeg fortsette å bruke den gode koppen på vinterstid i teltet uten å tenke på unødvendig kondensering, og i tillegg bonus-funksjon i sikkerheten fra å søle ut hele koppen om den skulle velte.

Jeg aner ikke eksakt modell på dette lokket eller koppen den hører til, men et søk etter "silicone coffee cup lid" gir mange gode treff på tilsvarende vare.

IMG_6642.thumb.JPG.7b330b10665d0c3e1e502e31726b8610.JPG

IMG_6643.thumb.JPG.630001afa03a01c11936208537bb9460.JPG

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.