Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø/skiføre på Dovre?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Til helga drar jeg sannsynligvis til fjells en tur. Hvor er uvisst, men Dovre er et akternativ. Er det noen som vet det har kommet noe særlig snø der? Og det evt er skiføre?

Takk!

Julie.

Annonse
Skrevet

Det var ihvertfall bra skiføre over 1300-1400 moh ved Oppdal i helgen. Dovrefjell er et værskille, men trolig er det blitt blitt skiføre også i høyden der. Du må uansett litt opp før skia kan brukes.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er etter årstiden lite snø på Dovrefjell. Det er ikke mer enn at det går greit å gå på beina i de lavereliggende områdene hvis man er litt sta. Dette gjelder området Dovre/Lesja. Veit ikke hvordan det er lenger vest. Det er meldt snø hele uka, så den kan bli bedre til helga. Hvor har du tenkt deg?

Skrevet

Hjerkinn tirsdag - 5-10 cm. Så du bør ta gammelskiene. :arrow:

Du kan spørre Hjerkinn fjellstue 61242927 / [email protected] / www.hjerkinn.no, skytefeltadm på Hjerkinn 61242519 eller Kongsvold Fjeldstue 72404340 / 924 69 150 / [email protected] / www.kongsvold.no. Webcam på www.oppdal.com skulle gi en antydning, men snørapportene derfra har høy skrytefaktor! Hjerkinn har også webcam, men det er ustabilt.

Det kunne vært mulig å gå på ski oppå fjellet mellom Grøa og Nerdal (dalen mellom Trolla og Vinnufjell) på søndag - 15 -30 cm som bar meg til fots og 5 cm nysnø oppå. Kun 1 km heimefra enten jeg måler bort eller opp (skulle vel da bli 1,44 km...). Men det har vært veldig mildt siden da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.