Gå til innhold
  • Bli medlem

soveposeovertrekk i dermizax, Fjellduk!?


Kayaq

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer nå enten Jerven Thermo Hunter, Fjellduk X-treme til Hel Sport og evt. Soveposetrekket til Bergans i Dermizax. Har jo hørt hele tiden at jerven er vanntett i stoffet, men ikke i konstruksjonen, og det er det som gjør at soveposetrekket til Bergans har kommet inn i bildet(pluss vekt og str). Jeg holder litt tilbake med å kjøpe jerven fordi disse maljehullene og åpningene ved glidelåsene slipper vann lett gjennom. Jeg reagerte også på Mathias sitt innlegg om at jerven ikke holdt mål når det regnet en hel natt. Hva ville være i såfall best av disse tre.? Noen synspunktet på mitt valg.?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med fjellduk (Jerven termo) som soveposetrekk, er at det blir mye kondens, særlig når det er litt kaldt (det er da jeg har brukt det mest). Ved flere overnattinger da blir soveposen fuktig, hvis en ikke er nøye med å lufte den og det har jeg funnet ut ikke alltid er så lett i friluft. Dette har ført til at jeg er skeptisk til alle slike typer trekk, for med fuktig sovepose og minusgrader blir det fort ubehagelig å være på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.