Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å lest om toppturer på vinterstid både her og andre steder, men finner ikke mest av info om dette. Kanskje ikke så vanlig fordi tilgjengeligheten på toppene blir mye dårligere.

Jeg har aldri vært over 2000m på vinterstid før og det er dette jeg vil forandre på! Da er spørsmålet hvilke topper egner seg og hvordan bestige disse og ikke minst hvordan komme seg frem til disse.

Jeg kommer til å få endel muligheter som jeg akter å benytte til å dra til Jotunheimen fra februar og utover. Tidsbegrensingen på turene vil være 3,5 dag på tur (da regner jeg fra når jeg forlater bilen til jeg må være tilbake).

Jeg har tenkt til å gjennomføre de fleste slik: Natoplank med parispulk inn til teltplass, derfra blir det truger til toppen og snowboard ned igjen.

Noen spørsmål:

1. Veien til bra utgangspunkter for turer i Jotunheimen (ev. Rondane og Dovre), hvilke er vinterstengt og hvem er brøytet?

2. Hvilke topper, og hvor burde teltet være?

3. Er det noen daler, fjellområder eller topper som det selvmord å oppsøke på vinteren?

Er det ting jeg ikke tenker på setter jeg stor pris på at du nevner det, samt andre gode tips når det gjelder vinterturer.

(toppene rundt Trollsteinkvelven, Nautgardsmassivet og Glittertind har jeg vært på)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.