Andso89 Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 (endret) Hva gjør folk på isfisketur for å holde varmen på beina når man har gått på ski til vannet? Tidligere har jeg hatt med ekstra sko evt fryst som faen i skiskoa men å bytte sko på is med masse overvann er også en utfordring. Vil man holde varmen og være tørr ved evt å bruke skoposene til helsport (bivy shoes) el.? Spørsmålet er selvfølgelig relevant for å holde varmen under rast i fjellet uten å isfiske også Endret 6. januar 2022 av Andso89 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 Om det er masse overvann vet jeg ikke helt, men det beste du kan gjøre ellers er faktisk å ha et ligge/sitteunderlag under føttene for å isolere bedre mot bakken. Det hjelper _veldig_ mye for meg generelt på tur på vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 Forsvarets fotposar utanpå skiskoa? Det hjelper mykje. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksilbergenseren Skrevet 6. januar 2022 Del Skrevet 6. januar 2022 Tessatroll skrev (11 minutter siden): Forsvarets fotposar utanpå skiskoa? Det hjelper mykje. Eventuelt også med såle klippet av liggeunderlag inne i fotposene (hvis det er plass). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masturbatomaximus Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Forsvarets forposer fra mittet. De er sånn nogenlunde vanntette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manko Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Neos fotposer - solide, helt vanntette og ok såle som ikke er glatt - anbefales. Tar litt mer plass i sekken og litt høyere vekt enn forsvarets. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andso89 Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2022 Men vil man kunne holde varmen i fotposer over skisko? Skisko er jo i utgangspunktet kalde og er ikke plass til tjukke ullsokker. Vil fotposer gjøre det noe spesielt varmere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 (endret) JA! Også litt utdyping😄 Alle fotposer vil gjøre det litt varmere. Forede fotposer vil gjøre det mye varmere. Hvis fotposene til forsvaret er foret innvendig, slik de var før, så vil de hjelpe mye. Hvis ikke anbefaler jeg å snuse opp den gamle modellen, eller se på feks Neos. Endret 8. januar 2022 av Larix skrivefeil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eer Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 +1 for Mittet fotposer med innersåle av celleplast/liggeunderlag. De er foret innvendig og har frontåpning og stramming/snøring slik som Forsvarets «nye» type, ellers helt like Forsvarets «gamle». Ta med skiskoene når du kjøper, slik at du kan prøve deg frem til de som passer best. Funker også veldig bra som leirsko med Harjosokken eller liknende tjukke ullkartanker. Meget herlig å stikke undersåttene oppi etter en lang dag i skisko. Når vi snakker om både skisko og overvann; Etter å ha prøvd det meste, så har jeg endt opp med Lundhags Guide Expedition BC. Den bruker jeg nå til alt fra skøyter, pilking, marka-skitur og lang-skiturer. Vanntett opp til anklene og ull-innersokk gjør at føttene mine koser seg på tur👌 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andso89 Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2022 Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.