+TomasF Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Har kjøpt Alpina BC. Når jeg knyter med åpne hempen over vristen og stoff hempen får jeg ikke strammet over vristen. Når jeg bruker en av de får jeg strammet over vristen. Ser at flere Crispi fjellsko har det samme hempesystemet som Alpina BC. Hvordan foretrekker dere å knyte sko med dette hempesystemet? Siter
+lars p Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Har samme problemet. Stoff hempe er bare helt ubrukelig. Heldigvis bruker jeg skoene kun til turskøyter og de sitter mere enn bra nok til det formålet , og jeg dropper bare stoffhempa Siter
torese Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Har ventet lenge på at et geni skulle forklare meg hvordan dette systemet fungerer. Har vært diskutert tidligere men har ikke kommet noe nærmere løsning. Det må være lagd av en grunn tenker jeg. Jeg hopper over nederste hemper. Tore Siter
+TomasF Skrevet 7. januar 2022 Forfatter Skrevet 7. januar 2022 Ser også et bilde fra Crispi jaktstøvel at de ikke bruker stoff hempen. 1 Siter
torese Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 Her er en video fra crispi. Om det fungerer på alpinaskoene skal jeg teste. Tore Siter
+lars p Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 Men den metoden der vil ikke hjelpe på mitt problem. Når du har Lissa i stoffhempa er det umulig å stramme nedre delen på en enkel måte. Men skal prøves 🙂 Siter
torese Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 Jeg mener også systemet med hempa er ganske latterlig. Iallefall om man skal bruke hurtigfestene nedenfor hempa. Jeg tenker at det kanskje må være enten eller på de nederste. Altså enten hurtigfeste eller stoffhempa. Ved bruk av begge får ikke jeg heller strammet til nedre del. Man skulle jo tro at en turvant mann i 40årene skulle klare å knyte på seg et par sko. Men her kommer jeg til kort. Tore 1 Siter
+TomasF Skrevet 17. april 2022 Forfatter Skrevet 17. april 2022 Jeg har brukt skiskoene i lengre tid. Fant ut om man ikke brukte stoffhempen fikk man strammet vrista og ankelen best. Fryktet at skoene skulle kippe, men det gjorde de ikke. Har ikke fått gnagsår av skiskoene. Er fornøyd med skiskoene. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.