Brage Guttormsen Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 Hei! Er det noen som har erfaring med krepsefiske i skogene rundt hovedstaden? Jeg tenkte meg ut på krepsefiske etter isen har gått, og tar gjerne noen tips Siter
Barskekarsten Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 Du er nok litt tidlig ute til våren. https://www.ofa.no/krepsing/ Siter
Brage Guttormsen Skrevet 4. januar 2022 Forfatter Skrevet 4. januar 2022 Ok, takk! Ja, ser at sesongen åpner 6.8. (Om den åpner). Siter
Eksilbergenseren Skrevet 5. januar 2022 Skrevet 5. januar 2022 Krepsing er veldig gøy, både for voksne og barn. Fisket etter kreps er strengt regulert av to grunner. Det er selvsagt mye for å bevare bestanden, men også fordi krepsen er utsatt for sykdom. Krepsepest finnes i en del vassdrag, og dette er helt ødeleggende. Det er derfor viktig å ikke flytte vann, kreps eller våte fiskeredskaper mellom vannene. Jeg er så heldig å bo like ved et krepsevann i Asker. Her er det feststemning i nabolaget med bålpanne og krepsing hver 6. august. Vi fanger ikke mer enn at vi må supplere med litt Ikea-kreps eller reker for at det skal bli et måltid av det, men det er heller ikke poenget. Teiner gir mest fangst (her i alle fall) men å bruke håv eller hendene er helt klart gøyest. Lykke til med krepsingen. 1 Siter
Brage Guttormsen Skrevet 8. januar 2022 Forfatter Skrevet 8. januar 2022 @Eksilbergenseren Takk for det! Ser frem til å prøve det ut mot sensommeren:) Siter
elgen Skrevet 9. januar 2022 Skrevet 9. januar 2022 Hei For noen år siden gikk jeg en sensommer kveldstur langs Bogstadvannet. Et pent stykke fra vannet (ca. 50 m)holdt jeg sammen med bikkjene på å tråkke på en Skorpion - trodde jeg der og da. Få av disse i Norge normalt! Ved nærmere kontroll, erkjente jeg at det var en kreps, som hadde lagt på vandring. Jeg hev den selvfølgelig ut i vannet igjen. Der var ingen i nærheten, så jeg tror ikke at det var noen som hadde "tapt" en kreps etter fangst. Så disse alians er der altså der ute en plass. Elgen 1 Siter
Brage Guttormsen Skrevet 11. januar 2022 Forfatter Skrevet 11. januar 2022 Hehe, artig:) Da får jeg prøve meg i august! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.