+torese Skrevet 25. mai 2022 Skrevet 25. mai 2022 Dagens tur har vært i fjæra. Sol, 10 grader og det nærmer seg sommer. Tore 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 27. mai 2022 Populært innlegg Skrevet 27. mai 2022 Sitt i skrivende stund på Haveren 808m i Lofoten - beklageligvis noe is og snø under toppen så siste toppegg og selve toppunktet må bestiges en annen gang. Varden er bygd her jeg er - sikkert en grunn til det. Fin sti opp hit - passe stigning og fin temp å gå i. 12
+torese Skrevet 27. mai 2022 Skrevet 27. mai 2022 Vann, altfor mye vann. Flom og vanskelig med bakslengen mellom trærne. Tore 5
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 29. mai 2022 Populært innlegg Skrevet 29. mai 2022 Besøker i kveld fjellet Rødrevheia - rimelig rett opp fra veien. Mest besøkt på vinterstid tror jeg. familiebesøk med kakespising og alskens utskeielser gjør sitt til at turen ble tung. Helt vindstille og sitter å venter på at solen skal forsvinne bak Haveren - der jeg var for 2 dager siden. Godt å besøke andre områder. Så en falk og et hi men så langt ingen rev! 10
+sneakyowl Skrevet 2. juni 2022 Pålogget Skrevet 2. juni 2022 Ikke fra "i dag", men i helgen som var tok jeg turen opp til Vikerfjell, nærmere bestemt Høgfjell. Her finner man den tusenmeter-toppen som er nærmest Oslo. Bare 1,5t unna med bil! Mange fine vann, som alle dekkes av ett enkelt fiskekort (bra!). Jeg fikk dog ingen fisk. Kanskje litt tidlig ute? Ikke at det var så fint vær på lørdagen heller, med veldig mye vind. Ellers veldig folketomt og et mylder av fine teltplasser! jeg kommer nok tilbake hit. 9
Skogens Stønn Skrevet 7. juni 2022 Skrevet 7. juni 2022 Vi padlet inn i solnedgangen i går kveld klokka 10 på kvelden (Rømskog) 7
+torese Skrevet 7. juni 2022 Skrevet 7. juni 2022 Packraft i indre strøk. Fortsatt flom og smeltevann nordpå. Tore 5
staabre Skrevet 11. juni 2022 Skrevet 11. juni 2022 En tur til vakre Skorovas i juni må man ha med seg når det omsider kommer et par dager med bra vær, og anledningen bød seg denne uka. Fiskestanga og gummibåten var også med. Fisk ble det også; to flotte røyer på henholdsvis 1035 gram og 1130 gram ifølge digitalvekta, samt en mindre ørret. 7
Populært innlegg BjørnM Skrevet 12. juni 2022 Populært innlegg Skrevet 12. juni 2022 Fra dagens tur til Hunstadtoppen i Bodø. Litt kjedelig, men likevel en fin tur. Børvasstinder mot sør: Bodø by mot vest: Fra fredagens tur til Eidetinden (1020 moh.) i Kjerringøy i Bodø. Litt mer spennende. Mot øst, Sørfold: Mot sør, tinder så langt øyet rekker: Mot vest, Strandåtinden nest nærmest, kjent fra klatremiljøet. Lengre bak til høyre vises øya Landegode: 13
Skogens Stønn Skrevet 12. juni 2022 Skrevet 12. juni 2022 BjørnM skrev (1 time siden): Litt kjedelig, men likevel en fin tur Man blir nok litt blasert når man har alle de fine fjellene rundt seg hele tida, for jeg synes begge disse turene ser kjemespennende ut! 😄
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg Skrevet 13. juni 2022 (endret) Søndagstur til Solhomfjell og ned over Marishei tilbake til bilen, i meget variert vær, var sol og regn om hverandre, til tider både sol og regn, og regn og sol Men det var faktisk finere å gå tur i slikt vær enn med helt blå himmel og solsteik! Bildemessig hjelper det også, finere lys uten sterk sol hele tiden. Og man slipper å bli så solbrent... Løypen over Marishei er nyskiltet og merket med blå merker, "nyåpningen" var offisielt i går med tur med det lokale turlaget "Havrefjell turlag - Risør, Gjerstad og Nissedal" kl 11.00, men jeg tok turen alene kl 15.00, når de andre var ferdig. Løypa deler stinettverk med stiene fra Heiland til Solhomfjell, og fra Heiland til Uvdalen via Karibu. Kjører man feks mellom Felle og Gjerstad, anbefales det å stoppe på Heiland å ta en av disse turene om man har tid. Flere turer å velge mellom, og har jo skrevet om de her før. UT.no: https://ut.no/turforslag/1111305/rundt-maristjenn-i-gjerstad Og nå, bildespam! Burde kanskje bli flinkere til å redusere antall bilder fra turer, men..... Alle bilder her ble tatt med mobil, da kameraet ble puttet i plastpose i sekken. Ble fort vått når regnet kom, men tørket fort når sola kom tilbake, og i vinden. Blåste ganske kraftig til tider, Yr meldte 10-12ms. Maristjenn: Utsikt mot Havrefjell: Nye regnbyger på vei, bare å knipse noen bilder og komme seg ned... utsikt mot Havrefjell: Utsikt mot Gautefall: Og så kom regnet... ..bare å få gjemt seg under en gran, og de var det ikke mange av langs denne stien. Marishei, Gjerstads høyeste topp. Solhomfjell er høyere, men ligger i en annen kommune. Og med helt fersk postkasse, på selveste "åpningsdagen", var jeg mer opptatt av bilder enn å skrive meg i boka Utsikt fra Marishei mot et fint vann. Trooor ikke det er fisk her.. Enda et flott vann man går forbi. Her har jeg lyst til å finne ut om det er fisk. Ser og ut som en flott plass å overnatte. Kanskje til høsten... Oversikt over ruta: Endret 13. juni 2022 av Kristian J. Vabø 11
graham Skrevet 13. juni 2022 Skrevet 13. juni 2022 Kristian J. Vabø skrev (4 timer siden): Marishei, Gjerstads høyeste topp. Solhomfjell er høyere, men ligger i en annen kommune. Fine bilder fra et flott turområde! Var der selv for et par uker siden og litt kuriøs info herfra er at sjøl om Marishei kanskje er den høyeste toppen i Gjerstad, så er det høyeste punktet "Punkt øst for Solhomfjell" 588 moh. Den ligger i skråninga like ovenfor svabergene For øvrig.. siden du nevner Solhomfjell, så ligger det høyeste punktet i Nissedal også i en skråning - "Førheinutane Sørøstskråning" 1040 moh Kartutsnitt fra Peakbook.no: En ganske beskjeden varde på Gjerstads tak: 3
Populært innlegg Lieng Skrevet 18. juni 2022 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2022 Dagstur opp Fløya i Tromsø i dag. Fantastisk ro der oppe i høyden! 11
+Luesveis Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Utenatt fra i går til i dag, et stykke nord for Maridalen i Oslo. 8
Skogens Stønn Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Luesveis skrev (37 minutter siden): Utenatt fra i går til i dag, et stykke nord for Maridalen i Oslo. Liggeren ser det ut som. Er det Tømtetjern?
+Luesveis Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 (endret) Skogens Stønn skrev (2 timer siden): Liggeren ser det ut som. Er det Tømtetjern? Ja, siste bilde er fra Liggeren. Var ikke ved Tømtetjern, leiren var et stykke nord for Liggeren. Vannet på det andre bildet er en navnløs putt øst for Fuglemyrhøgda. Endret 19. juni 2022 av Luesveis 1
+Bjellesau Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Luesveis skrev (3 timer siden): Utenatt fra i går til i dag, et stykke nord for Maridalen i Oslo. Er det Enan?
+Luesveis Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Bjellesau skrev (3 minutter siden): Er det Enan? Ja! 1
staabre Skrevet 21. juni 2022 Skrevet 21. juni 2022 Det ble fisketur i helga som var, og min petri broder tok den største ørreten; den ble tatt på sluk og den veide hele 2390 gram! Ørreter av denne størrelsen er ikke helt uvanlig i dette vannet, som ligger et sted i Trøndelag... 4
+torese Skrevet 21. juni 2022 Skrevet 21. juni 2022 Gamle stier! Minner fra en barndom, 30 år siden eller noe slikt. Spinner, sol og småørret. En god start på en livslang hobby. Sol var det mindre av på mørekysten og jeg husker det nok akkurat t like grått som det er på bildet Tore 2
DenGladeVandrer Skrevet 22. juni 2022 Skrevet 22. juni 2022 På tur... på en tur... i går. (På en to-netters 😉ekspedisjon😉 Denne go'saken tenker jeg det ikke er så veldig mange som har sett.(men kan ta feil) 😊..og jeg ante ikke at den var der. Man må ha en vannbasert farkost (mulig det er farbart der om isen ser sikker da), og være glad i å klatre/krabbe oppover med delvis fare for å skli (i hvert fall der jeg gikk), og ikke være av en engstelige typen. For å bruke betegnelser fra "Hemmelige Hytter". Ligger på en øy ved stort vann ved en småby på Østlanet😉 (Tipper noen her tar det, er jo mange som er godt bevandret der ute) 3
DenGladeVandrer Skrevet 23. juni 2022 Skrevet 23. juni 2022 Tre dager med padling... da er det godt å rulle litt på landeveien. 🤩. (I morgen blir det padling på Romeriksåsen) 1
+torese Skrevet 26. juni 2022 Skrevet 26. juni 2022 26 grader i nordnorge... Skulle nesten tro det var sommer. Tore 4
staabre Skrevet 28. juni 2022 Skrevet 28. juni 2022 Hadde en kokheit tur til Havdalsvatnet siste helg. Det ble ingen fangst å snakke om, men idyllisk var det uansett. 5
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 5. juli 2022 Pålogget Populært innlegg Skrevet 5. juli 2022 Nå ble det aldri en egen Island-på-tvers tråd fra meg, men her i hvert fall noen smakebiter så langt fra de første 6 dagene. Bilder av ymse kvalitet. IMG_0212.MOV 13
Anbefalte innlegg