Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
elgen skrev (På 27.1.2025 den 17.42):

Men jeg skjønner ikke helt behovet for en annen nordisk slede, bortsett fra at du savner bremsematta!

Fått testa nordicen på stort sett alt av typer føre og tur. Den er helt fantastisk. Skulle tro at den var akurrat passe tung for 4 bikkjer, men føler at den til tider er for lett for 4, slik den er nå ville jeg vært skeptisk å ha kjørt den med 6 (med forbehold om føre og terreng) Har hatt mye baggasje og vekt på turene og siste turen pakka jeg den så full jeg klarte. Tipper vekta på nordic + baggasje var rundt 80-100 kg. Var redd det ble for tungt for bikkjene og jeg måtte hjelpe mye til. Nå var føre ekstremt godt og tempen lå på minus 10 til 15 da jeg dro. Turen gikk ca 10 km med god stigning oppover, men desto mye nedover. Oppover gikk det så fort at jeg måtte jobbe mye for at strikken skulle bli for stramt. Hjemturen droppa jeg helt skia og sto på nordicen hele veien hjem. Den var nok noe kg lettere, men jeg hadde planer om å være ut i 7 dager, så det var fortsatt mye igjen :-). Samme vær og føre på vei hjem. Selvfølgelig noe sparking og små springing bak nordicen. Men det var relativt 5 km med flatt føre før 5 km med god opp/ned stigning. Var litt over kanten på på det bratteste ned over med alt for høy fart. På alpin s med bremsematte har jeg ofte tråkka på bremsematta og piggbremsen samtidig. Dette vil jeg ha vurdert på nordicen også, spesielt om du har 4 eller flere. Er overraska over krafta på 4 kontra 3. 

Når jeg forholdsvis fersk på hundekjøringa. Men har brukt en del peng og tid, så har ikke planer om å trappe Ned. Så da er det greit å ha se muligheter og hva som blir kjøpt inn neste gang :-)

Endret av Dompappen
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.